Hoe Windows installeren zonder Windows.old?

Ik heb nu Windows 7. Ik wil de harde schijf formatteren en dan opnieuw Windows 7 installeren. Hoe doe ik dat? Via de cd is er geen optie om de harde schijf te formatteren want dan hou je alsnog Windows.old ik weet dat je dat kan verwijderen maar ik wil de harde schijf totaal formaterren? Iemand een idee hoe het moet? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Als je niet de mogelijkheid hebt om tijdens de installatie van de cd de schijf te formatteren dan heb ik een oplossing.
Je maakt op de schijf een partitie aan vanuit de huidige Windows 7 omgeving, als je deze nog niet hebt. Je installeert de nieuwe Windows 7 op deze partitie. Na de installatie kun je vanuit de nieuwe Windows 7 de vorige partitie waar de oude installatie op staat formatteren.
Op deze manier raak je Windows.old kwijt en heb je een schone installatie van Windows 7 op een andere partitie staan.

Toegevoegd na 2 minuten:
als je ergens op de plank nog een cd van windows xp of vista hebt liggen dan kun je deze eerst gebruiken om alleen de schijf volledig te formatteren. Daarna installeer je Windows 7.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de pc opstarten met de cd erin (dus niet opstarten en dan de cd erin doen) als het goed is wordt er dan gevraagd of je via de cd Windows wilt draaien door op een toets te drukken als je dit doet zul je uiteindelijk in de installatie de optie hebben om je harde schijf te formatteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar dan is je harde schijf nog niet helemaal clean...
als je het doet zoals ik het heb uitgelegt is je hele hardeschijf schoon en dan kun je alles er nieuw op zetten
Wat ik heb gedaan dat ik een Hiren's Boot CD ( van http://www.hiren.info/) heb gedownload, de file heb geunzipped en de ISO heb gebrand op een CD.
Start je je PC op met die CD dan zit er een mini XP versie op. Daarmee kun je je vaste schijf formatteren via de DOS prompt dat als icoon aanwezig is. Daar type je in format c:
Pas op dat je geen andere schijven, flashdisks of USB-sticks in je PC hebt zitten.
Daarna kun je Windows 7 installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt deze optie krijgen door na het aanzetten regelmatig op F8 te drukken. Dan krijg je een optie opstarten van dvd. Kies deze en daarna kun je de schijf kiezen waarop je de installatie kunt uitvoeren. Kies voor geavanceerde opties en voor schijf formatteren. Dan kun je een schone installatie uitvoeren. Diskmax kan je helpen deze schoon te houden. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet dus sowieso opstarten vanaf de dvd
dan windows 7 installeren
en het handigste is niet formateren maar eerst partitioneren en daarna setup verder het werk laten doen
hij formateer dan vanzelf
als het goed is vraagt hij op een gegeven moment op welke partitie wil u windows 7 installeren ?
l
laat ik er even vanuit gaan dat je 2 hebt je kan gerust de partitie waar nu de oude windows op staat verwijderen
die optie krijg je ook te zien dat is snel klaar

Daarna kies de unallocated ruimte om win 7 op te zetten op die manier blijft die partite waar je misschien data op hebt staan gewoon staan
succes
capthavoc
12 jaar geleden
Dit kan met een "aangepaste installatie". Meer info hierover leest u op de volgende website:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7