Ik heb een oude iMac desktop (G4) pc thuis met Mac OS 9.1. Ik heb ook cd's van Mac OS X 10.4 maar waarom kan hij de cd niet lezen?

Alle andere cd's doen het wel muziek enz.

Toegevoegd na 21 minuten:
Hij zegt:

Deze schijf kan niet worden gelezen. Wilt u hem initialiseren?

Naam: naamloos
Indeling: ProDos OK

Schijf eruit Initialiseren

Als ik hem wil initialiseren zegt hij: Kan niet initialiseren. De inhoud is beveiligd.

Toegevoegd na 22 uur:
En nu heeft hij het begeven :( helaas :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoogstwaarschijnlijk is de CD met OS X verrot. Nieuwe kopie gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een cd...verrot?! hoe bedoel je? En het is geen kopie. Hij zegt wel wat... maar ik weet even niet zo snel wat. Ik ga het even kijken wat hij zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zegt: Deze schijf kan niet worden gelezen. Wilt u hem initialiseren? Naam: naamloos
Indeling: ProDos OK Schijf eruit Initialiseren Als ik hem wil initialiseren zegt hij: Kan niet initialiseren. De inhoud is beveiligd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verrot, in die zin dat ie beschadigd is. Met initialiseren bedoelt de Mac formatten mee. Maar dat gaat niet omdat de Mac het ziet als een onwisbare schijf. Toch een andere CD proberen.