Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik windows explorer standaard laten opstarten met de beeldoptie details weergeven?

Als ik in windows XP de explorer open, komt hij standaard met miniatuurweergave. Kan ik dit wijzigen zodat de explorer standaard met details weergeven opstart?
Eventueel met aanpassingen in de registry.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
965

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan.

Kies ergens een "heel gewone" map. Pas de weergave van die map aan, maak het precies zoals jij het hebben wilt.

Klik dan op Extra en dan op Mapopties. Er verschijnt een venster. Klik op het tabblad Weergave. Daar klik je op de knop links bovenaan - die heet "Op alle mappen toepassen".

Toegevoegd na 2 minuten:
 
Voor de zekerheid kun je onder die laatste knop ook een instelling aanpassen, onder het kopje "Geavanceerde instellingen":

Het vijfde vakje van boven (althans, bij mij) heet "De weergave-instellingen van elke map opslaan". Zet dat vinkje UIT (zo heb ik het althans staan - experimenteer zonodig).
 
(Lees meer...)
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel. Dit was een waardevol antwoord waar ik wat aan had.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding