Kan ik mijn bestand met contactpersonen (mail) nog redden als mijn computer niet meer opstart?

Toegevoegd na 4 minuten:
Er is iets mis met het besturingsprobleem van mijn computer want hij start niet meer op. Herstelprogramma's doen ook niks dus nu moet ik hem opsturen van de Helpdesk.

Daar staat duidelijk bij: zorg dat je je data veilig stelt. Nu heb ik wel backups gemaakt van documenten en foto's (de laatste ook een maand geleden, helaas) maar ik DACHT dus goed bezig geweest te zijn.

Ik werk nu (tijdelijk) even op een andere computer en tot mijn GROTE schrik blijkt mijn hele adresbestand met contactpersonen en alles FOETSIE (ik werkte met windows live mail). Ook als ik via internet bij live mail, schittert die lege contactpersonenlijst me tegemoet

Dat stond (blijkbaar) op de c-schijf van mijn computer.

Is er nog hoop voor mij??????

Toegevoegd na 7 minuten:
Of staat deze info ergens onder " mijn bestanden" op die backup die ik ergens heb?

Toegevoegd na 50 minuten:
ps het gaat om een laptop

12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als eerder gegeven antwoorden niet lukken:

1) Check of je in safe-modus op kan starten (Druk als je de computrer aan zet continue op F8. Dus gewoon druk f8, loslaten, druk f8, etc. Dan moet hij in principe in een startmenu van windows komen. Als je in veilige modus ook niet op kan starten, ga naar twee. Kan hij wel opstarten: Je kan op de hardeschijf zoeken, en alles veilig stellen wat je wilt.

2) Download een UBUNTU Linux voor USB stick. Doe deze in de USB ingang, en zet in je BIOS opstarten op USB (Druk f2 tijden opstarten, en ga naar opstart volgorde, zet USB als eerste). Vervolgens kan je binnen UBUTU nog steeds op je hardeschjif komen, en alles kopieren wat je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het "alleen maar" om je besturingssysteem gaat en je harde schijf is nog helemaal intact, dan zou je die er even uit kunnen halen, als 2e schijf in die andere computer zetten en dan alles ervan kopiëren naar die andere schijf. Dan heb je alles wat er op staat. Je stopt de harde schijf er terug in en stuurt met een gerust hart je pc op naar die Helpdesk.

Mijn kinderen doen dat weleens met die van mij, dan zetten ze mijn harde schijf even in hun pc, kopiëren alles en zetten het later dan weer terug als mijn probleem is opgelost. Ik ben nog nooit iets kwijtgeraakt en heb toch al heel wat pc's versleten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
dit klinkt heel goed al weet ik niet eens hoe een harde schijf eruit ziet het is wel een laptop zou het daar ook kunnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar kan het ook. Het is een wat platgeslagen luciferdoosje, qua vorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De harde schijf is een langwerpig best wel zwaar metalen doosje, ongeveer grootte half A4tje, en een paar cm dik. Het enige dat daarop lijkt in een pc, vergissen is dus niet mogelijk. Het is vrij eenvoudig die te verwisselen (stekker eruit, stekker erin). Van laptops weet ik niets, die heb ik zelf nooit gehad. Zoek anders iemand (familie, vriend, kennis) die er wat meer van weet en je ermee helpen kan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een laptop is ie echter nog kleiner. 7 bij 10 bij nog geen 1 cm hoog(ligt er een voor me). http://www.simtec.co.uk/products/SWDEBIAN/files/usb-drive.jpg
Soms zijn ze heel goed uit laptops te halen, ik hoef allleen mijn accu uit mijn laptop te trekken en dan heb ik hem al.
Heb je al het fixboot commando gegeven nadat je bent opgestart met een Windows-CD?

Toegevoegd na 19 uur:
Je PC zegt dus oneindig lang: 'Just a moment please...'
Als dat verschijnt nog voordat Windows aan het starten kan beginnen: dan denk ik aan deze mogelijkheden:
1. Je BIOS-defaults laden.
2. PC open schroeven, en alle kabels los halen en opnieuw vast steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ai daar zit dus het probleem
ps was standaard met windows 7 geleverd.
werkte allemaal prachtig, wist ik veel dat ik daar (hoe????) gelijk een backup cd van had moeten maken ik heb nu dus geen windows cd die werd er niet bijgeleverd en heb nog in winkel gevraagd maar dat is blijkbaar gebruikelijk (klopt ook want ik heb hier nu 3 windows 7 pc en niet EEN cd)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik weet is de leverancier van je PC *verplicht* een Windows-CD te leveren tegen schappelijke (lees: verzendkosten) die bij jouw PC hoort.
Laat je niet met een kluitje in het riet wegsturen: de leverancier (oftewel jouw winkel) blijft eindverantwoordelijk; NIET Microsoft van wie het besturingssysteem afkomstig is. Het commando fixboot werkt trouwens lang niet in alle gevallen, hoor :).
We kunnen trouwens misschien beter helpen als je beter uitlegt hoe dat niet-opstarten precies gaat: wat neem je allemaal waar?
Misschien kun je wel nog van CD of USB stick starten en hoef je geen capriolen uit te halen. De contactpersonen zullen die van Outlook zijn. Je moet dan wel aangeven om welk besturingssysteem het gaat en welke versie van je mail bestand. Dan kan ik je aangeven waar je je bestand moet gaan halen. In het ergste geval start je van discette, als je die nog hebt. Maar ook dan zijn de gevraagde gegevens nodig.