Waarom maak mijn Lenovo 3000 N200 lepi zo'n geluid als of er vliegtuig aan 't stijgen is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien omdat je dit filmpje bekijkt? http://www.youtube.com/watch?v=ym_mVKhdwcw&feature=related
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is in de bios in te stellen

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde type laptop en de mijne heeft dat geluid sinds een half jaar ook. Zodra de processor aan de slag gaat, hoor je dat 3 kamers verder (bij wijze van spreken dan). Bij mij is het de ventilator, waarvan de kogellagers versleten zijn. Een nieuwe ventilator vind ik te duur voor deze laptop, dus ik leer er mee leven en koop volgend jaar een nieuwe. Ik heb het programmaatje gebruikt om de temperatuur in de gaten te houden en dat gaf niets verontrustends aan.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vrij zeker is dat je ventilator van je laptop die herrie maakt. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Is de laptop helemaal nieuw ? Zo niet, dan kan het zijn dat je laptop bij je ventilator vol stof zit en de ventilator hard moet draaien om de processor te kunnen koelen.

Op www.cpuid.com kun je hwmonitor downloaden waarmee je de temperatuur van de processor kunt zien.
Is deze te hoog, dan is het tijd om de laptop schoon te laten maken.

Het kan ook zijn dat je ventilator gewoon niet goed werkt en altijd voluit staat te draaien.

Vervangen van je ventilator helpt dan.