Muis reageert niet meer na slaapstand Windows 7

Nadat ik mijn computer uit de slaapstand heb gehaald, reageert mijn muis niet meer. Ik moet achter in de computer de usb eruit en erin doen om hem weer te activeren, had al even op internet gekeken maar kreeg geen duidelijk antwoord op mijn vraag, bij deze dat ik hem hier dump.

OS: Windows 7 HP (64bits)
Muis: Roccat kova (drivers OK)

alvast bedankt!!

Toegevoegd na 16 minuten:
*Roccat Kova is niet draadloos!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

In eerste instantie wilde ik dit reageren;

En als je een refresh in apparaatbeheer doet? Is het IEDERE keer? Heb je dat met elk willekeurige muis of alleen deze? Het is een laser he?

Maar ben toch even gaan googelen voor je...

Het is een vaker voorkomend probleem.

I had the same proble and found a fix and it's easy. Go to the device manager and then open the tab Universal Serial Bus Controllers. Then find the section with USB Root Hub. There will be many of them. I had 8. Right click on the first one and left click on properties. Then click on power. Under description you will be looking for your mouse. If it is not there try the next usb root hub untill you find the one that lists your mouse. Once you find it, click on the power management tab and uncheck the box that says allow the computer to turn off this device to save power. That fixed it for me. I'm no computer expert, but even a blind squirrel finds a nut every now and then. Oh, but if move your mouse to another usb slot, you would have to switch the power feature for the new slot.

Toegevoegd na 38 seconden:
Power management zou de oplossing best kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan, als de draadloze muis geen signalen meer krijgt gaat hij uit en doet hij dus niks meer. Andere muis kopen dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Roland, bedankt voor je reactie maar als je even had gegoogled naar Roccat Kova, dan had je gezien dat hij niet draadloos is, in ieder geval bedankt!!
Batterijtje leeg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja, ik heb hier ook geen verstand van, maar als mijn draadloze muis het niet meer doet, moet er een nieuw batterijtje in en gaat hij weer een jaartje of zo mee.
Alle plug and play apparaten losmaken, computer opnieuw opstarten en stuk voor stuk de apparaten weer aansluiten. Evt stuurprogramma vernieuwen.