Windows 7 32 bit of 64 bit? (2 GB geheugen)

Ik zit te twijfelen wat ik nou zal installeren, Windows 7 32 bit of Windows 7 64 bit.

Wat raden jullie aan?

Specs:

Processor: AMD Anthlon 64 X2 Dual Core Processor 6400+ @ 3,20 GHz
Werkgeheugen: 2,0 GB DDR2
Harde schijf: 1,008 TB
Videokaart: NVIDIA GeForce 9600 GT

Ik heb op het moment Windows Vista 32 bit.

Toegevoegd na 37 seconden:
Maar de Vista is mij te langzaam, daarom wil ik 7 gaan gebruiken.

Toegevoegd na 4 minuten:
En moet ik dan Home Premium doen, Professional of Ultimate?

Toegevoegd na 5 minuten:
En zou Windows 7 sneller werken op mijn pc, of verschilt het niet zo veel?

1.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb windows 7 ulitmete 32 bitt ik geinstaleerd 4 ram en ik heb nog 2.75 ram over dus ik zou ulitmete is ook goe voor downloaden en gamme

Het beste antwoord

Als je een 64 bits processor hebt (zoals je aangeeft) is het altijd beter om ook een 64 bits versie te installeren.

Wil je vervolgens ook nog kiezen uit Home/ultimate of proffesional, én je wilt een zo snel mogelijke pc houden, dan kiezen voor de kleinste en dat is Home.

Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Het werkgeheugen overigens.. mocht je het budget hebben om dat wat uit te breiden, en ondersteunt je moederbord dat.. zeker doen!! Dat scheel heel erg veel in snelheid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
peterjbruins
12 jaar geleden
dat ga ik dan maar doen (64 bit home)
maar van dat werkgeheugen uitbreiden, doe ik liever niet straks mol ik mijn pc daar nog mee (als ik het verkeerd aansluit ofzo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij krijgt van mij een lintje als jij de geheugen en aansluiting(en) kunt mollen... zolang je geen geweld gebruikt. Ik kan die link niet openen, maar dat komt waarschijnlijk door het netwerk waar ik momenteel op ingelogd ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik kan je denk wel vertellen wat dat is zonder de link te openen... dat is een niet versie van Windows 7 die niet legaal is. http://www.digimuziek.nl/legaal.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) Geen idee wat ik probeerde te typen, maar die eerste 'niet' hoort daar niet
peterjbruins
12 jaar geleden
bij mij werkte die link ook niet maar nu wel weer :)
maar maakt het wat uit dat hij niet legaal is, loop ik dan risico's?
want ik heb al gezien dat win 7 erg duur is om te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin antwoord. als je een 64 processor hebt doet 32 het prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Suluap.. Waar zeg ik dat op een 64 bits processor de 32 bits versie niet werkt? 32 bits software werkt inderdaad ook op een 64 bits processor. Al werkt het minder goed dan op een 32 bits processor, dit i.v.m. de conversie slag die hij met maken waardoor je een klein beetje capaciteit verliest. En daarbij laat je een heleboel capaciteit van de processor de luiaard uithangen, omdat ze nu eenmaal weinig tot niets te doen krijgen. Feit blijft dat 64 bits software op 64 bits processor altijd optimaler werkt. @ PeterjBruins: je loopt klein risico dat iemand er een worm in heeft gebouwd. Maar grootste probleem is gewoon dat je een tegen de wet in gaat en dus een crimineel bent.

Andere antwoorden (4)

Afhankelijk van de applicaties welke U (gelijkertijd) wilt gaan laten draaien is dit antwoord. Als U erg veel zaken tegelijkertijd gaat / moet uitvoeren is de 64bits versie perfect. Mocht dat niet zo zijn,dan ging ik gewoon voor de overigens prima 32bits versie. De laatste wordt door gebruikers die beide systemen gebruiken ( bijv. 64 bits op de werkvloer en thuis 32bits) kennen ,als ietsje stabieler ervaren.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem 64bit bij veel zaken is 32 bit net zo duur als 64 bit, en 64 bit kan tot 4x sneller zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met de nadruk op KAN. meestal geen verschil bij huis tuin en keuken gebruik...........
Er zijn een paar voordelen aan de 64 bits windows versie.

Het belangrijkste voordeel is dat de moderne chips die jij ook hebt al lang 64 bits zijn. Op een 32 bits besturingssysteem benutten ze dus niet de volledige capaciteit. Daarom wordt wel aangeraden om de 64 bits versie van Windows 7 te draaien.

Een nog belangrijkere functie is dat windows 7 64 bit meer dan 4 GB aan werkgeheugen kan gebruiken. Dat kan handig zijn als je je werkgeheugen fors wilt uitbreiden of Ready Boost wil gebruiken.

het voordeel van 64 bit Windows 7 is verder dat je er zowel 32 bits als 64 bits programma's op kunt installeren. Dat is belanrgijk want niet alle 64 bits programma's zijn compatible met alle software. Bij een 64 bits Office versie kan het zijn dat bepaalde plug ins (add ons) van andere fabrikanten niet langer werken. Internet Explorer 64 bits ondersteunt geen flash omdat Adobe het %%$%$ om een 64 bits flash player te maken (gelukkig levert Windows 7 64 bits ook de 32 bits Internet Explorer mee en kan je kiezen of ze tegelijk draaien).

Programma's die veel rekenkracht vergen zoals video rendering, photoshop draaien zeer goed op 64 bits. Om je PC echt een boost te geven kan je een Solid State hard disk nemen met een tweede normale schijf voor de data. Dan zet je Windows en de programma's op de solid state disk. Windows start dan in seconden op.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie ook bijgaande forumdiscussie en meer informatie

Toegevoegd na 6 minuten:
Antwoorden op je andere vragen. Home, Premium of Pro maakt voor de snelheid niet uit. Ik zou geen Home adviseren omdat hier geen Windows XP modus bij zit, zoals bij professional .

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/windows-xp-mode

XP modus is heel erg handig, het is een virtuele omgeving waarin XP 32 bits draait en je hiermee ook oude programma's kunt draaien.

Je vraagt of het qua snelheid uitmaakt? Ja en nee. De herinstallatie alleen al zorgt voor een enorme schoonmaakactie en prestatiewinst. De extra snelheden worden vooral gehaald door programma;'s die de processor belasten. De snelheid van een 64 bits windows is niet merkbaar hoger denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
peterjbruins
12 jaar geleden
wat is een solid state disk en hoe maak ik die?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kan je niet maken die moet je kopen. Het is vergelijkbaar met een HDD maar dan van flashgeheugen zoals USB-sticks/SD-kaartjes, maar dan retesnel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! Een SSD disk is overigens nog niet heel goedkoop.
Je geeft aan nu 32bits Vista te draaien en liever wat sneller te willen werken. Ik ga er dus van uit dat je ook programma's hebt die op je PC draaien onder vista.
Stap je nu over op 7, zul je zonder meer sneller zijn. 32 of 64 bits maakt op dat punt niet veel uit (ook al geven die anderen aan van wel, dat is niet merkbaar)sowieso: als je wilt dat het wezenlijk vlotter loopt heb je meer RAM nodig.Als je toch kiest voor 64 bit, is dat compleet zinloos als je niet ook je RAM tot minstens 4Gb maar beter 8Gb uitbreid.
Professional of Ultimate alleen als je daar noodzaak voor ziet: extra encryptie mogelijkheden (stiekem gedoe) of meer talen kunnen gebruiken, niet echt belangrijk voor thuis gebruik (waarschijnlijk gamen). Met home premium kun je alles.