Wlke actie kan ik het beste ondernemen nu ik elke keer een blue screen of death krijg vanwege DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, ZONDER XP opnieuw te inst

ik krijg elke keer een blue screen vanwege de fout:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
nu heb ik al gezocht (ja ja!) maar het gaat NIET om nieuwe hardware. Ik denk dat een installatie van het JAVA-pakket (- ik wilde JAVA op mijn pc gaan leren!) ergens een driver heeft venaggeld. Nu wil ik NIET XP opnieuw installeren (WAT een n8merrie), maar ik weet niet welke driver het kan zijn, dus ik vroeg me af of nog iemand een suggestie heeft. O ja, teruggrijpen op een back-up is ook de oplossing niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als dat bovenstaande antwoord niet werkt zou je de dumpfile kunnen uploaden van de fout. Deze dumpfiles staat meestal in C:\Windows\Minidump. Daaruit zou ik of iemand anders het probleem uit kunnen afleiden.

Groeten,
jipjan

Toegevoegd na 1 uur:
Dez dumpfiles kan je openen met de "Debugging Tools for Windows" en daarvan "WinDbg" (File > Open Crash Dump...), onderaan staat meestal de oorzaak van het probleem (een bestandsnaam of hardware code.)

Het zou natuurlijk makkelijker zijn als je gewoon het bestand upload en een link geeft ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja is prima! Ik heb er idd enkele aangetroffen... maaarrrrr... WAARMEE open ik dit file?? alleen als ascii gaat niet en in internet explorer lukt ook niet... Welk programma heb ik nodig om dit file te lezen?

Andere antwoorden (2)

deze melding heeft meestal met je videokaart driver te maken
start eens op in veilige modus werkt het dan nog wel ?

je kan dan een systeem herstel proberen naar een dag voordat je dat java gedoe er op hebt gezet
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee de GeForce driver was het ook niet... de boel stort nog steeds in op onvoorspelbare momenten....
De volgende keer als je een BSOD krijgt moet je even kijken op welke .sys dit van toepassing is, hieruit zou je kunnen herleiden welke driver het is die moeilijk doet en deze kunnen verwijderen en opnieuw de driver installen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het blauwe scherm bleef niet lang genoeg staan om hetgeen er staat te noteren. Ik was allang blij dat ik op een gegeven moment de hier vermelde melding wist te onthouden.
@capthavoc: Ik heb een NVIDIA GeForce 9500 GT, gaf me nooit problemen, maar deze driver heb ik geupdate. En ik ben benieuwd of het voldoende was om het blue screen te voorkomen...