Hoe kan ik een image terugplaatsen vanaf mijn D: schijf, als mijn C: schijf is gecrashed?

De dvd speler van mijn laptop is kapot en wil ik daarom alvast een image maken van mijn C: schijf en die op mijn D: zetten. Dit zodat als mijn C: schijf crashed, ik de image van de D: schijf terug kan zetten. Is dit mogelijk? En hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Norton ghost, of het gratis programma clonezilla. Er zijn er wel meer maar het idee is dat je opstart (boot) met een ander os bv van USB stick.dan kun je alles kopiëren naar bv een externe harde schijf aan een USB poort. Op dezelfde wijze kun je dan ook later dit image van de externe harde schijf weer terugzetten.