Voor Joomla 1.6 moet ik mijn PHP naar minimaal versie 5.2.4 upgraden...

En dat kan alleen maar als ik Debian 5 heb draaien. Momenteel heb ik Debian 4 en Plesk 9.2.3.
Dus.. Kan ik straffeloos een "apt-get upgrade" opstarten of ben ik dan alles kwijt en moet ik Plesk opnieuw installeren (met 17 life domeinen/websites erop)
Is er iemand met ervaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik zou het geheel even in een test-omgeving (desnoods met virtuele machines) uitproberen.

Je hebt geen zin in rampen en je weet niet wat er op detail niveau allemaal mis kan gaan.

Eerst even uitproberen voor je je live-omgeving wijzigt (en dan nog voor goede back-ups zorgen!).
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies, alleen zit mijn server bij een provider in Straatsburg. Dus moet ik eerst ergens Debian 4 vandaan zien te halen, en die installeren op een testmachine, inclusief Plesk waar alleen maar een licentie voor heb op mijn productieserver..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
contact opnemen met DDDI en vragen of ze nog ergens een ISO file van debian 4 hebben? Ik heb wel ergens een CD diep in een verhuisdoos, maar daar heb je nu niks aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, dat is het enige wat ik kan doen

Andere antwoorden (2)

om welke sites gaat het, misschien een beter idee om alles over te zetten naar drupal ben je van alle gedonder af, heb je ook nog eens seo vriendelijke urls erbij, node redirect 301, met eens speciale module kan je alle urls omzetten de pagina moet je wel weer opbouwen, joomla gaat er binnenkort uit als ik Dries Buytaert mag geloven :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joomla kent ook SEF en met de lang verwachte versie 1.6 met uitgebreide ACL is het een sterk pakken. Ik verwacht echt niet dat joomla er binnenkort uit gaat.
Ik heb 17 domeinen gehost op die server, en die mensen willen echt geen downtime van dagen. Wellicht zou ik een tweede server moeten opzetten met de nieuwe specs en dan alle sites migreren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja wat is sterk de heen houdt van spinazie de ander vet patat, maar goed joomla en drupal is appels en peren vergelijken.
Ik heb zelf ooit iets dergelijks gedaan, en dat ging niet geweldig - heb uiteindelijk mijn server opnieuw opgebouwd met Debian 5.

Zoals ik al in de andere reactie meldde, neem eventueel contact op met DDDI en vraag of ze nog een ISO van debian 4 hebben zodat je een testmachine op kunt stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, maar hoe kom ik dan aan Plesk? Of kan ik mijn huidige serverlicentie voor de testomgeving ook gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar kan ik je helaas niet mee helpen - mijn eiegen ervaring ging om een aantal php-5 features die ik wilde gebruiken waarvoor ik moest upgraden, niet specifiek plesk.