Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Water van bloemen in vaas bijvullen of vervangen?

Na enige tijd wordt het water van bloemen in een vaas altijd wat troebel. Is het beter voor de bloemen om dit water weg te gooien en vers kraanwater erin te doen, of is het beter om dit troebele water bij te vullen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
25.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het eens met Eddijst, een paar druppels chloor doen wonderen! Naar mijn idee blijven de bloemen dan ook iets langer mooi...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn twee oplossingen, of vers water en dan ook de stengels wat afknippen, of enkele druppels chloor in het bloemenwater doen. Als je werkt met bloemenmest in het bloemenwater is het niet nodig, maar er zijn zoveel soorten bloemen en ieder soort heeft zijn eigen beste oplossing, dus gewoon proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de vakman heeft gesproken, heb ik niets meer toe te voegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga bijna naast mijn schoenen lopen.

Andere antwoorden (5)

Na maximaal drie dagen het water totaal verversen en de stelen opnieuw afsnijden. Dit is in het algemeen het beste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omwille van geurhinder en overblijvende randsporen op de vaas ververs je beter het water om de twee dagen, na het inkorten van de stengels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon lekker ververze anders meurt het water zo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker helemaal verversen. Is beter voor de bloemen denk ik want mijn bloemen staan meestal vrij lang sinds ik dit doe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vaas na 5 dagen goed schoonmaken, snijbloemenvoeding goed doseren en oplossen, stelen stukje afsnijden en het gaat weer 5 dagen verder... Veel bloemplezier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding