wat is dit voor insect?

De afgelopen dagen zijn we twee van deze beestjes in huis tegengekomen. Als je ze plet, komt er veel bloed uit.
Ik dacht eerst aan een teek, maar die heb ik in veel stadia gezien, maar niet deze.
Het beestje is helemaal rood.

of een geleedpotige natuurlijk :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.1K
Antoni
14 jaar geleden
Welkom op www.goeievraag.nl en meteen al met een goeie vraag! Ik weet het antwoord niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook niet, maar heb ze weleens eerder gezien! Goeie vraag en een eng beest(je) +1

Het beste antwoord

Ik denk de rode fluweelmijt. Zie bron.
Maar waarom er bloed uitkomt als je ze plet???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net mijn moeder aan de telefoon en die noemde de fluweelmijt net toen dit antwoord binnenkwam.
De bouw is wel heel vergelijkbaar.
Ik denk dat mijn kat hem mee naar binnen heeft genomen dan. Volgens wikipedia kan hij geen kwaad en kan ik het bloed ook verklaren volgens het tweede stukje tekst. http://nl.wikipedia.org/wiki/Fluweelmijt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja lijkt wel te kloppen he.
Gelukkig is dat bloed dan van andere insecten die ze leegzuigen. Mjam.

Andere antwoorden (3)

Het lijkt wel wat op een mijt...

Toegevoegd op 13-05-2009 19:25:07
Kijk eens op de bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de teek zich net op je huid heeft vol gezogen met bloed dan kan deze best zo rood zijn...

Maar een teek heeft net als een spin 8 poten en ik tel er maar 4...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je toch echt iets gemist, ik tel er 8...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: Hij heeft 6 poten en twee tentakels (lang voor) en iets van kleine grijpers) Wordt eng zo :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hond heeft een plaag gehad met die beestjes wat uiteindelijk teken worden en daar zaten er ook een aantal tussen die rood waren en die zich hadden vol gezogen met bloed. Dus vandaar mijn idee over de teek... En krijg er weer de kriebels van...
Is het geen teek? Zie het plaatje bij het 3e antwoord op onderstaande vraag.
http://www.goeievraag.nl/vraag/nut-teek-ziek-brengt-alleen.9075
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar twijfel ik dus echt over. Ik heb al veel teken verwijderd bij mijn katten, bij een hond en zelfs bij kinderen op kamp, maar die waren (hoe vol ze ook zaten) grauwer van kleur. Ik denk ook dat ik die richting op moet denken, maar ik wil zekerheid.
Straks moet ik een of andere verdelger inhuren ;)