Welke vogel is dit?

Deze zat vanochtend op de schutting en daarna in de tuin van de buren. Groot als een kip en een echte lawaaimaker.

Snavel was rood en had een hanenkammetje op de kop.

Nav antwoorden: heb net op Google foto's van fazant en parelhoen bekeken. Leek toch het meest op het parelhoen.

Helmparelhoen dus.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Een helmparelhoen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Lijkt me een fasant
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, lijkt me parelhoen

Toegevoegd op 13-05-2009 13:19:36
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parelhoenders

Ze schijnen trouwens erg lekker te zijn. Heel veel pagina's op internet met recepten van die beesten, dus ik zou zeggen: Haal je lasso en je pannen maar van zolder !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een Fazant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fazant is bruin en heeft een langere staart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut geen fazant, kan inderdaad wel een parelhoen zijn.

Probeer eens bij google afbeeldingen eens de zoekopdracht 'fazant' en daarna 'parelhoen'. Dan kun je zelf oordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb ik dus ook nav antwoorden gedaan en het was een parelhoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was me net voor, toen ik begon mijn antwoord te typen, had ik je aanvulling nog niet gezien! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ghihi, we komen alledrie op t zelfde idee, mooi toch..
plus 1 voor panteao.

Hij heeft gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een parelhoen. Fazanten zijn bruin met evenuteel een groen/blauw schijnend paar-veren pak. Parelhoenders komen niet van nature voor in nederland; Deze zal ontsnapt zijn ergens