Hoe is het mogelijk dat er larven in een bos bloemen zitten?

Twee keer heb ik beestjes gehad in een bos bloemen. De laatste keer zaten er larven van muggen in. Dat het de ideale omgeving is dat is al bekend. Er moeten eitjes in gezeten hebben, maar hoe kan dat?

Tegenwoordig koop ik alleen nog bij een vertrouwd adres. Het probleem is dus opgelost. Een keer was het voor een goed doel aan de deur en dat is jammer als je dan zoiets krijgt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
9.8K

Antwoorden (2)

It just happens... Het is een levensvatbare habitat van sommige insecten, dat gaf je al aan... En elke bloemenman krijgt dat, alleen de goeie die halen die bossen eruit, slechte bloemenmannen laten het ongezien en verkopen die gewoon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Larven van muggen leven in het water, het zou kunnen dat de bloemen verkoper zijn bloemen in oud water zet waar al muggenlarven in zitten. Het is ook mogelijk dat het geen muggenlarven zijn, kan je makkelijk zien, ze zwemmen in het water met schokkende bewegingen. Zinken ze, of verdrinken ze dan zijn het geen muggenlarven. Maar wat is dan het probleem als het toch muggenlarven zijn? Voordat ze uitkomen zijn de bloemen al lang weg! En de kans dat het steekmuggen zijn is erg klein, die leven in een heel andere biotoop.