Je kan best gelijk hebben,sommige merken zijn zeker een halve cm. smaller geworden.Toevallig had ik een paar oude rollen liggen , die ik naast nieuw gekochte zette.En die waren iets hoger.(de oude rollen.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, en zo kort, maar dan moet je de rol niet overdwars plaatsen.

Maar even serieus, dit is voor het eerst dat ik dit hoor, het hangt denk ik ook nogal van het merk af, misschien zijn er wel merken die het smaller gemaakt hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, je billen zijn sindsdien gegroeid
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wahuah +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
briljant!
Heet dat dan niet keukenpapier???

Ik zie tegenwoordig ook nog wel veel verschil tussen de verschillende merken. We kopen altijd zo'n megaverpakking die in de aanbieding is. Je ziet dat de een wat groter is dan de ander. Zowel de rolbreedte als het formaat per velletje en natuurlijk de dikte per velletje.

Misschien dat ze vroeger 1 standaard hadden, en nu de machines per merk kunnen instellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit zou maar zo kunnen, ik heb er nooit op gelet. Toiletpapier wordt op een lange rol gemaakt en dan worden de rollen stuk voor stuk gesneden. als de rollen dan allemaal 1 cm smaller worden en er 20 rollen uit de grote rol gaan, dan hebben ze 20% meet toiletpapier uit die rol gehaald (bij 10 cm breedte natuurlijk). En denk maar niet dat de prijs dan omlaag gaat.

Een pizzeria die ik ken heeft hetzelfde gedaan. De eerste twee jaar dat hij open was lekkere grote pizza's en vervolgens stiekum de pizza's kleiner maken, en de dozen ook zodat het niet opvalt. Je zult je verbazen hoe weinig mensen dat door hebben!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij hebben mensen tegenwoordig bredere achterwerken dan vroeger, daarom zal het papier dan wel smaller lijken.

Als ik echter kijk naar de toiletrol-houder die in het huis van mijn oma hing (en die volgens mij al van ergens rond WOII stamt), dan kan de rol vroeger niet breder zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maakt toch niet uit of het breed of smal is als het maar veegt!!