Sokken breien: hot of not?

breien is weer helemaal IN. En dan vooral sokken breien! Er zijn momenteel veel boekjes te koop met de meest uiteenlopende patronen, en er is sokkenwol waar al meerdere kleuren in de draad verwerkt zitten, zodat je automatisch een streeppatroon krijgt.

Ik heb al een paar sokken af (en ik maar denken dat ik niet kon breien) :P

Hoe denken jullie over het breien? Hot of not?

15 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Het beste antwoord

een paar jaar terug (was 16 jaar) heb ik eindelijk geleerd om te breien en ben zelfs begonnen met het maken van een sjaal. Vond het helemaal geweldig en heb allemaal verschillende kleuren woll enz gekocht maar na een tijdje ging het vervelen en heb ik het weggezet in de kast. Nu ik de vraag van je lees dacht ik er weer aan en ben op zoek gegaan naar die spullen. Misschien dat ik toch nog mijn sjaal afmaak van 3 jaar geleden :P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Voor mij als jongeman van 25 zeg ik toch: Not. Misschien over een paar jaartjes misschien ook niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk ga ik me er niet aan wagen (man van 27), maar ik zie het inderdaad steeds meer om me heen dat mensen weer gaan breien en dan voornamelijk sokken. Je moet gewoon doen wat je leuk vindt toch, ongeacht of men het hot of not vindt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sokken breien vind ik persoonlijk NOT, maar ik moet eerlijk zeggen.... mijn dochtertje heeft laatst een zelfgebreide sjaal cadeua gekregen en hij was echt prachtig. En een zelfgebreide trui is ook nooit weg.

Trouwens het zelfmaken van dit soort dingen geeft denk ik heel veel voldoening. Of het nu hot is of niet... als het voldoening geeft, gewoon doen. Er zijn altijd mensen met 'vreemdere' hobbies.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor in de zomer is het to Hot, in de winter NOT
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn oma en moeder deden het veel, maar het is wel veel werk, een paar sokken breien, voor iets wat je voor een paar euro in de winkel kunt halen.

Voor mij is het dus niet per se in, en daarmee ook niet per se HOT. Maar het is zeker *niet* NOT.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk ontspan ik me liever met een goed boek dan me op te winden over het feit dat ik weer een steek heb laten vallen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb lang geleden van mijn oma sokken leren breien. Jarenlang heb ik er niet veel mee gedaan, tot ik ontdekte dat er tegenwoordig zulke leuke sokkenwolletjes bestaan. En op internet zijn heel veel patronen te vinden, gratis en voor niks!

Dus wat mij betreft: handwerken, breien, of het nou sokken zijn of wat anders, HOT!