Hoeveel keer kun je met een 25 kg biks zak doen voor paarden?? (Ga er vanuit, 1 biks per dag)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Het beste antwoord

Weinig genuanceerde antwoorden tot nu toe. Hoeveelheid hangt sterk af van wat er nog naast wordt gevoerd, hoe lang een paard per dag in de wei staat, wat voor arbeid het paard verricht, wat de lichamelijke conditie van het paard is, ga zo maar door. De meeste paarden die dagelijks worden gereden worden en een goede basisconditie hebben, krijgen ca. 2x daags tussen de halve en 2 kilo per voerbeurt (kleine pony tot groot paard zeg maar). Mijn grote pony/kleine paard met een stokmaat van 1.56, dagelijks enkele uren weidegang en 1-3 uur per dag rijden krijgt 2x 1 kilo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik neem aan dat je dit bedoelt in de wintermaanden. Zomers als ze in wei staan hoef je niet bij te voeren.
Gaat het om 1 paard of meerdere? Met 1 zak biks voor meerdere paarden doe je nog geen week.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt uitgaan van 1kg biks per portie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus 3 kg per dag in principe (in de wintermaanden alleen dan) Zoiezo krijgen ze er natuurlijk ook hooi bij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3 kg per dag is erg veel hoor!!! Ook in de wintermaanden want dan rijd je minder en staat je paard vaker minder!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mag ik anders weten om wat voor paard het gaat en hoeveel beweging hij/zij krijgt?
Op de gele schep van de biks, die wordt meegeleverd met de grote zakken. Staat hoeveel erin gaat. Zo kan je zelf uitrekenen hoeveel keer je ermee kan doen!

Zo. en nu jij weer!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Okee bedankt, dit is wel een nuttige reactie. Het word mijn eerste paard, dus vandaar dat ik nog wat moet leren. En in 3 jaar heb ik nog voldoende tijd lijkt mij. Maar ik zou het het liefst nu al weten, zodat ik de kosten voor bv. een maand voer kan uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1 liter per keer, dus ongeveer 1 kilo
Pas op met overvoeding!

Als je ze de kans geeft eet menig paard zich dood aan dat krachtvoer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat is biks?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Krachtvoer voor paarden :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Samengeperste brokken voor paarden.