Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de goedkoopste manier om van wonen?

Ik ben student, en bijna klaar met mijn opleiding, daarna wil ik graag het huis uit, maar niet naar een studentenkamer, ik ben dan immers ook geen student meer. Wat is de goedkoopste manier van wonen?

EDIT: Zoals terecht wordt aangedragen door de meesten, is (anti) kraak een van of de goedkoopste manier van wonen, ik ben met deze vraag meer opzoek naar andere ideeen, zoals het (al dan niet tijdelijk) wonen op een camping.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (17)

Probeer een deal te maken met een camping eigenaar. Misschien kan je daar voor weinig in een (gehuurde) caravan. Zeker in het laagseizoen of winter (mag op veel plaatsen echter niet) kan je terecht omdat de camping dan leeg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Momenteel is het een kopersmarkt. Dit houd in dat je voor erg lage prijzen een huis kan kopen. Mits je een vast loon hebt kan je een hypotheek krijgen. Als je goed op let bij het aanschaffen van een huis kan je er winst op maken waardoor dit veruit de goedkoopste manier van wonen is. Alle anderen manieren leg je er namelijk geld op toe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nadeel: omdat een hypotheek meestal hoger is dan de waarde van het huis (bijvoorbeeld om de kosten koper te betalen) zit je wel de eerste jaren 'vast' in dat huis, omdat je bij verkoop een restschuld overhoudt. En mochten de huizenprijzen nog verder dalen, zit je er nog langer aan vast.
Bekijk wat je per maand wilt betalen, vermenigvuldig met 12 en vervolgens met 10. Da's de maximale waarde van een huis dat je kunt huren.