Hoe kan het dat de één een prik/kriebeltrui wel kan 'verdragen' aan de huid terwijl een ander er helemaal GEK van wordt?

Een in aansluiting op mijn vorige vraag.........

Toegevoegd na 1 minuut:
Herstel: - "Een"

14 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Het beste antwoord

De ene huid is gevoeliger dan de andere. Een droge, gevoelige huid kan minder verdragen dan de normale of vettige huid.
Op een droge huid ontwikkelt zich dan ook eerder constitutioneel eczeem (dat overigens een erfelijke component heeft):
een droge huid is een belangrijke uitlokkende factor voor constitutioneel eczeem. Vooral in de winter is de atmosfeer thuis en op het werk erg droog door centrale verwarming. Dit, gecombineerd met guur weer buiten kan een zeer droge huid veroorzaken. Het smeren met vette cremes is daarom erg belangrijk.
mensen met constitutioneel eczeem hebben een groter risico om een allergie te ontwikkelen dan mensen zonder constitutioneel eczeem. Bij deze mensen kan een huidreactie door een contactallergie een uitbraak van een nieuwe eczeem-aanval uitlokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

heeft te maken met allergie En gewenning.

Toegevoegd na 2 minuten:
als je je hele leven wollen truien draagt dan voelen ze gewoon. maar als je ze bijna nooit draagt voelt het apart omdat er niet veel is wat het zelfde voelt als een wollen trui
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt logisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) dank je!
Puur een overgevoelige huid.
Degene die dit heeft zal daar ook nooit aan wennen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat de ene huid er gevoeliger ervoor is dan de andere