Hoe komt het dat een tulp doorgroeit als hij in een vaas staat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
6.8K

Het beste antwoord

Een afgeknipte stengel is nog steeds een levende stengel, zeker bij tulpen groeien die nog een heel end door, met water in de vaas en voeding in de stengel.
Er zijn zelfs planten waar de afgeknipte stengen gewoon weer wortels gaat maken en daardoor weer een zelfstandige plant vormen, ook zijn er afgeknipte stengels, die na het afknippen , nieuwe kleine zelfstandige plantjes vormen, die er later afvallen en weer tot normale planten kunnen uitgroeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer zinnig antwoord+.

Andere antwoorden (5)

Dat komt omdat het voetsel voor de tulp nog aanwezig is,
in de stengel.
als dat op is dan is gedaan met de tulp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er dan gedaan met de tulp en door wie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
petergradiser. Hoewel het antwoord wat kort is , elke nederlander zal begrijpen wat er staat, behalve U , zeer merkwaadig.
hi9j groeit niet meer hij bloeit gewoon af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een tulp groeit inderdaad een heel eind door in de vaas word nog echt wel een paar cm langer de stengel.
ik weet niet presies hoe het komt, maar de tulp blijft wel langer mooi als je een suikerklontje erbij in de vaas doet.
14 jaar geleden
Een tulp groeit zowel in potgrond als in water. Als je dus een bos tulpen in water zet groeit hij gewoon door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bovenkant maakt het niet uit of de onderkant aanwezig is of niet, het groeit en bloeit er lustig op los... Zo lang die maar in het water staat en derhalve voeding heeft, groeit die bloem en steel...