Stenen van het dak

Van het dak van de uitbouw van de buren (2e etage), moeten we stenen verplaatsen naar het dak van onze uitbouw. Hoe krijgen we die stenen het gemakkelijkst in een kruiwagen, zonder ze een voor een over de rand te smijten? We hebben gedacht aan een soort regenpijp, om ze door naar beneden te laten rollen. Wie heeft er een gouden tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Het beste antwoord

Ik zou uit 2 gladde planken een stortgoot maken: 2 planken haaks op elkaar spijkeren zodat een goot ontstaat. Deze op jullie dakje op een verhoging zetten, zodat het uiteinde net bovend e kruiwagen komt. En boven net over de 2e verdieping uit laten steken. De stenen worden door de plank ruim geremd zodat ze niet met een klap beneden aankomen. En je hebt ze meteen in de kruiwagen liggen.

Let bij het stapelen op jouw dakje wel uit dat je ze niet allemaal op een plek legt: Het ou niet de eerste keer zijn dat een dak het begeeft onder het gewicht van een pallet stenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou ze door een soort regenpijp naar beneden laten rollen... Maar nu zonder gekheid: heb je ook een hele lange plank waar je ze overheen kunt laten glijden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit er een railing aan je dak,dan kun je ze in een emmer doen en iedere keer laten zakken als deze vol is.
Naar beneden gooien op een zachte ondergrond kan natuurlijk ook,maar is ietsje meer werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bouw gebruiken ze van die slurven waardoor het puin zo in de afvalbakken valt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zou, net wat eef zegt, een zachte ondergrond maken door bijvoorbeeld een aantal dikke lakens uitspreiden en gewoon zo naar beneden gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of een stevig stuk dekzijl (vasthouden in half-pipe)vorm.1persoon boven en 1 beneden.zakken maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mooiste gaat het met stijger planken 1 midden en aan iedere kant een op getimmert .Krijg je een soort glijbaan

Toegevoegd na 1 minuut:
als je aan majonaise emmers kan komen ,bodem er uit snijden en in elkaar rijgen krijg je ook een soort slurf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dakpannen hijs werktuig huren.!