Kan je iemand een nieuwjaarskaart sturen als je alleen maar de postcode en het huisnummer weet?

Een nicht van mij stuurt me jaarlijks een kaart om deze tijd maar ik weet niet waar ze woont. Heb wel een postcode en huisnummer. Dan kunnen ze het bij het sorteerbedrijf wel sorteren naar de goede woonplaats en wijk, maar weet de postbode wat hij ermee moet als er geen straat door mij vermeldt wordt?

Ik weet niet in welke categorie deze vraag moet.

14 jaar geleden
in: Wonen
3.8K

Het beste antwoord

Je kunt op het postcode boek het adres er bijzoeken, dan komt hij zeker aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Met postcode en huisnummer komt hij ook aan, maar je kunt ook even naar onderstaande site gaan en het daar de postcode even invoeren. Het adres rolt er dan ook uit.
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het zelfs zo dat een postcode en huisnummer het enige is dat je er op hoeft te schrijven. Wel komt het volgens mij wat later aan dan wanneer je er zelf het hele adres bij schrijft.
Hoe het precies gaat, of een postmedewerker dan de plaats en straatnaam erbij zoekt en erop schrijft, of dat de postbode dat uit zijn hoofd moet weten, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat lukt wel. Het wordt toch gesorteerd van te voren. Maar wanneer je het zekere voor het onzekere wilt kun je natuurlijk altijd even de straatnaam bij de postcode opzoeken in het postcodeboek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang de kaart binnen Nederland blijft, is een postcode + huisnummer voldoende. In het buitenland zijn de postcodewijken vaak veel groter en is het adres noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoelde in Nederland.
Ja, postcode is uniek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even naar de anwb route planner postcode invoeren en je hebt het adres
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle poststukken worden tegenwoordig door scanners gelezen. Deze geautomatiseerde systemen lezen alleen de postcode en negeren verder alle gegevens die op het poststuk staan.
Deze sortering loopt het hele traject af, dus daar waar de besteller vroeger de post voor zijn wijk moest sorteren volgens zijn loopje, is dit niet eens meer nodig. De besteller krijgt alle stukken helemaal geautomatiseerd in zijn tassen.
Adresvermeldingen (voor zover binnen Nederland) zijn dus compleet overbodig en leveren als zodanig dus geen enkele verwarring of vertraging op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat ligt er maar aan hoeveel zin ze hebben om je ter dienste te zijn. In principe moeten ze n.a.v. het huisnummer en de postcode het adres kunnen achterhalen.

Maar ze kunnen ook denken als straks iedereen dat doet, zijn we nog niet jarig :)
Er zijn nog maar weinig personen die zoveel verantwoordelijkheid tonen dat ze uitzichzelf actie gaan ondernemen. Het merendeel van Nederland doet precies waar ie voor betaald wordt en meer niet, dus dan blijft de kaart liggen in het sorteercentrum.

Maar je uiteindelijke vraag was; of het kan en het zou moeten kunnen. Maar of het inderdaad wordt uitgevoerd door betreffende medewerker van TNT dat weet je pas als je het daadwerkelijk probeert.