Hoe kan ik voorkomen dat het in huis te droog wordt?

Ik heb reeds luchtbevochters staan. Maar dit jaar is het veel erger dan vorig jaar. Waarbij de luchtvochtigheid zelfs met luchtbevochtiger nog onder de 38% komt.

Zijn er nog andere methoden om te voorkomen dat de lucht te droog wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.6K

Het beste antwoord

door de vorst is de liucht idd erg droog geworden...

als je er last van hebt hang dan de was op in de kamer, of leg natte handdoeken op de radiatoren...
of een bak water op elke radiator..
of laat een pan water leeg koken zonder de afzuiging aan te zetten...

als het straks gaat dooien is ze lucht gauw genoeg weer vochtig...

kun je weer dweilen en ramen droogtrekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je suggesties. Vooral een pan water leegverdampen is voor mij doorslaggevend. Werkt als een speer en volgens mij ook energievriendelijker dan de luchtbevochtigers.
Ook de natte handdoeken zijn heel goed.

Andere antwoorden (10)

Dit is wel heel erg laag, en dus ongezond.
Heb je wel constant de roosters openstaan zodat de buitenlucht een handje kan helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks de luchtbevochtiger is het bij ons nu 27%. Aankomende nacht ga ik mijn wasrek met natte was in de kamer zetten, misschien helpt dat wat. Idee voor jou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb veel planten in huis.
op de radiatoren staan bakjes water met een scheutje azijn (luchtzuiverend).
aan de radiatoren hangen waterverdampers.
ik heb waterfonteinen staan, van die bollen waar water over stroomt.
ik douche met de deur open.
ik hang m'n was in het trapgat te drogen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en nog steeds geen schimmel op de muren? ik had zo'n huis waar het andersom was.... ;-)
Rieneke1
14 jaar geleden
nee hoor, geen champignonkwekerij hier ;)
roostertjes staan wel altijd open.
wij spuiten met een plantenspuit zo nu en dan in de ronde. Bij ons is het ook 30% zucht maar komen van 27 ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waterbakjes aan de radiator elke dag vullen en door het huis heen de deuren openhouden en alle ramen op ventilatiestand..ook al is dat kouder.. Vind je dat te koud zorg dan dat de roostertjes in de raam open staan..k heb ook wat vaker vazen met verse bloemen in huis en schaaltjes met drijfkaarsjes..en als ik heb gedoucht zet ik de raam niet open maar laat de stoom door de open deur het huis in trekken..
Alle kleine beetjes helpen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is het nu 30%. Ik heb dus overal jeuk. Bakjes metr water, al dan niet aan de radiator' werken wel, maar vergeet niet elke dag te verversen, niet bijvullen!, en een flinke scheut azijn erin doen. Het zijn de beste broedplaatsen voor bacteriën, die je als mens kan bedenken. Ik heb vandaag via het internet 2 luchtbevochtigers besteld. Maar niet iedere bevochtiger werkt even goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een te vochtig huis is niet alleen kil en muf, maar ook ongezond...
Er zijn vele mogelijkheden om vochtige en vervuilde lucht in huis te voorkomen, het raam dag en nacht open blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eens graag weten hoe hoog de thermostaat bij
jullie in huis staat. Hoe hoger hoe meer vochtverdamping
en hoe droger de lucht. Misschien helpt het een beetje minder warm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een (tropisch) aquarium, Het staat leuk, en zorgt voor een continue toevoer van vocht in de lucht.
Er zit natuurlijk wel wat werk aan vast zo eens in de maand maar het is een leuke aanwinst voor je kamer.

Wij hebben nooit last van zo'n droge lucht. En ik denk dat het vullen van de water bakjes het rond spuiten van water en dergelijke ook veel werk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dweil je vloer eens lekker nat, springt de luchtvochtigheid zo een paar procent omhoog.
Eten koken zonder deksel.
Douchedeur open laten staan.
Neem eens vaker een bad (met de deur open al dan niet naderhand).
Verse bloemen in huis halen.
Was binnen drogen.
Bakjes water plaatsen.
Veel planten in huis halen.
Oftewel ben kwistig ben stoom en water.