Geen druipkaars:
Voor het aansteken ze een tijdje in zout water leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Koop een goede kwaliteit kaarsen. Die druipen vaak al een stuk minder van zichzelf, en het scheelt je uren in de weer zijn om weggespetterd kaarsvet overal af te krabben en weg te strijken. En voorkom, dat kaarsen op de tocht staan, want door dat scheefwaaiende vlammetje branden ze ook scheef.
Ook met warmte onder de kaarsen (boven de verwarming hangen, bijv.) druipen ze meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaarsen druipen ook niet wanneer ze 24 uur voor gebruik in de vriezer worden gelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg op de kaarsvetspetter een stukje keukenpapier en zet daar een warme strijkbout bovenop.
Het kaarsvet laat los en blijft aan het keukenpapier plakken. Let wel op dat je de strijkbout niet te heet laat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet de kaars in een watergevulde kaarsenstandaard. De kaars gaat vanzelf omhoog bij het branden.