Profisorische tips en ideeën gevraagd voor camerabelichting in huis?

Ik ben voor een vriendin een aantal instructiefilmpjes aan het maken. Het probleem is dat ik dit in mijn eigen keuken aan de aanrecht moet doen. Ik sta mijzelf daarbij uiteraard in het daglicht en de verlichting onder mijn keukenkastjes volstaat niet.

Ik heb aan weerszijden ook al een paar sterke spots neegezet wat weliswaar wel wat verbeterde maar nog niet echt het gewenste resultaat heeft.

Wie heeft er goede tips voor mij om de belichting, liefst met huis-tuin-en-keukenmiddelen, beter te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Een bouwlamp of andere grote halogeen is niet zo geschikt om direct te verlichten (scherpe slagschaduwen en ongelijkmatige lichtverdeling) maar via een licht wand, witte paraplu of wit karton o.i.d. geven ze heel behoorlijke resultaten.
Als je een flink wit karton schuin op je aanrecht zet of evt. een laken onder je kastjes vastzet kun je aardig wat licht van de zijkant in laten stromen zonder dat dit al te hinderlijk is om tegen in te kijken.
Je moet wat schuiven en proberen tot het werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien heb je een bouwlamp of kan je die lenen, die geven veel licht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe meer licht hoe beter... Dat is de enige tip die ik heb...