Hoe heet een machine die de walnoten plukt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het niet veel handiger om walnoten te rapen ipv ze te plukken?

Antwoorden (6)

Een walnootpluk machine of een walnootplukker.:)

Toegevoegd na 59 minuten:
Kan ook nog een "notenoogster "zijn, of een" plukvrucht-
hoogwerker".
amc
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Zonder die spatie dan: walnootplukmachine.
amc
14 jaar geleden
Als je het snel zegt, valt het niet op,toch?
Cryofiel
14 jaar geleden
Als je het zegt, valt het niet op. Als je het leest, valt het juist heel erg op. Met spatie lees ik: een walnotenpluk.
Ik denk dan: aha, de walnotenpluk is begonnen.
Het volgende woord is: machine.
Ik denk dan: wat voor machine? Waar gaat het over?
Ik lees verder, maar kan er nog steeds geen chocola van maken.
Dan moet ik dus terug, het gelezene omvormen tot walnootplukmachine, en met dat nieuwgevormde woord de zin nogmaals lezen. Lastig lezen, dus.
amc
14 jaar geleden
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Een walnotenplukmachine
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een machine waarmee naast walnoten ook koffie en olijven worden geoogst: Coffee-, Walnut-, and Olive Harvester
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pneumatische kam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij bestaat zo,n machine helemaal niet.
walnoten moet je niet plukken maar knuppelen,omdat dan tevens de dorre stukken dood hout mee naar beneden komen.
op die manier snoei je de boom.