Wat kan je doen tegen nare duiven luchtjes?

Mijn buren hebben beiden duivenhokken en ik kan niet zo goed tegen de lucht die er vandaan komt.
Hok grenst direct aan mijn tuin.
Wie heeft er tips!

Nu heb ik er geen last van, maar in het voorjaar is het vervelend als ik buiten wil zitten.

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt voor jullie berichtjes.
Verzetten vh hok is geen optie, is namelijk gewoon een soort schuur.
volgens de buren maken ze iedere dag schoon.
Ik probeer in het voorjaar de geurige planten uit.

En anders ga ik idd over een hobby nadenken;-)

mvg

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.3K

Het beste antwoord

Zet je tuin vol met geurige bloemetjes en planten...

of kruiden planten, als eucalyptus..

Toegevoegd na 1 minuut:
eucalyptus weert ook nog muggen, zit je ook nog muggenvrij en uit de stank...

Toegevoegd na 11 minuten:
of begin zelf een hobby die de geur van die duiven overheerst, zoals een palingrokerij, of een geur kaarsen makerij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voorzichtig vragen of hij zijn hok wat vaker schoon zou willen maken omdat je last hebt dan de lucht die eraf komt.

Wij zitten zelf tussen de duivenmelkers (weliswaar wat vrijer), maar wij hebben nooit last gehad van de lucht van duivenhokken van beide buren, maar die zijn er dan ook haast dag en nacht mee bezig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou C170 van Selden gebruiken...

Erg effectief tegen die nare geurtjes...

En ook nog vriendelijk voor mens, dier en milieu en voor 100% biologisch afbreekbaar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga er in ieder geval eens met je buren over praten. Leg uit hoe vervelend jouw situatie is en vraag of ze rekening met jou willen houden. Wellicht kunnen ze zelf al zorgen voor minder overlast door het hok vaker schoon te maken of door zelf iets te verzinnen waardoor de geuren minder snel jouw kant op gaan.

Zelf kan je misschien kijken of je een aantal erg geurige planten in de tuin kan zetten die vooral in het voorjaar en de zomer een lekkere geur verspreiden.

Verhuizen is overigens natuurlijk de beste optie, maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry maar daar kan je helemaal niks aan doen.!
Dat nare duiven luchtjes blijven staan..
Enigste wat je kunt doen is vraag aan je buurman of ze die duiven hok ietsje aan andere kan van ze tuin neer legt.
Of verhuizen...

succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afschieten die vliegende ratten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schot hagel doet wonderen!