Hoe kom ik snel aan een huurwoning in regio Utrecht?

Vrije vestiging wordt te duur en sociale woningbouw duurt minimaal 6 inschrijftijd.

Toegevoegd na 45 seconden:
Ik bedoel: 6 jaar inschrijftijd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.5K

Antwoorden (9)

woningruil misschien ? je kan het treffen
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
komen hier op GV genoeg meldingen binnen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK heb niks te ruilen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar staan die meldingen dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@cindy beter woningruil op GV dan partnerruil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@purtje: meestal worden ze snel verwijderd omdat ze hier niet horen..
@lora: Daar heb je gelijk in.. hoewel..misschien valt er wel wat leuks te ruilen??! ;-)
Misschien een advertentie op marktplaats zetten en in winkels ophangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op www.kamernet.nl staan soms leuke huisjes. (1 persoon)
Weet niet wat je precies zoekt? Soms moet je ook gewoon erg veel geluk hebben. Wij hebben diverse makelaars aangeschreven. Het blijkt dus dat veel makelaars ook huurhuizen in hun bezit hebben. Dit is de vrije sector, maar vaak vallen de prijzen mee.
Veel op internet kijken en jezelf bij een aantal sites inschrijven helpt vaak.

Verder kun je advertenties zetten op marktplaats of speurders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via een makelaar. Die hebben vaak genoeg huizen om uit te kiezen en geen wachtlijsten. Je moet alleen opletten of je nog wel huurtoeslag krijgt mocht dit voor jou het geval zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een huurwoning zoeken kun je zien als een project. Er zijn binnen projecten drie variabelen waarvan je er normaal slechts 2 kunt behalen.

- snel
- goedkoop
- goed

Dus als je een goed en goedkoop huis zoekt zul je daar de tijd voor moeten nemen.

Een goedkoop huis snel vinden? Dan zul je met mindere kwaliteit genoegen moeten nemen.

Stel je eisen bij aan de hand van je voorwaarden en dan kun je ook in utrecht snel een huurhuis vinden.

Zelf heb ik binnen 2 weken een goedkope (270 euro p/m) kamer gevonden in utrecht. En ja, dat was slechte kwaliteit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het niet erg vind om ergens tijdelijk te zitten kan je nog denken aan anti-kraak wonen, zijn diverse organisaties die zich daarvoor inzetten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek op internet. Er zijn diverse bedrijven in Utrecht die zich op de huurmarkt hebben gespecialisserd.
Onder andere: directwonen.nl, 4freedom.nl, huizenwinkel.nl, maxx.nl.
Makelaars hebben over het algemeen niet zo veel huurwoningen. Hooguit incidentele gevallen.
Ook op Funda.nl kun je natuurlijk alle huurwoningen van de NVM makelaars vinden.

Je kan je laten inschrijven, of bellen is ook heel goed aan te raden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er maar net aan wat je per maand uit wilt geven...
Er is zat te huur hier in de regio, maar de prijzen zijn stevig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet al te hoge eisen stelt aan je woning kun je natuurlijk ook eerst een studio of 2 kamerapp. van een particulier huren. Je weet dat het maar voor tijdelijk is en als je inschrijfpunten genoeg hebt kun je wat ruimers en in de sociale woiningbouw, ook goedkopers krijgen.
Je zit dan toch lekker op jezelf.