Hoe heten de beestjes die op nagels afkomen?

Ik heb ooit een programma gezien, waarin mijten, vlooien e.d. te zien waren. Je zag ze dan sterk vergroot. Nou was er ook een beestje bij die op nagels afkwam. (de nagels die op de grond terecht komen na het nagelbijten).
Je kon ze dus met het blote oog bijna niet zien of helemaal niet zien.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ze zagen er anders uit dan mijten. Vergroot afgebeeld leken het een soort monsters. Het was trouwens een programma bij national geographic.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.6K

Het beste antwoord

Wellicht zijn er wel beestjes zoals mijten die op de aangeplakte huis die op die schilfers afkomen, maar die komen niet op de nagels zelf af, maar wat ik al zei op de huidschilfers die eraan kleven... Nagels zijn onverteerbaar zelfs voor (huis)mijten...

De enige beestjes die ik ken die alleen op nagels afkomen zijn: Nagelbijters...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat moeten haast huismijt zijn??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook dat er gewoon huismijt op de nagels valt, en als je dat onder de microscoop zou bekijken dat dan zeker lijkt alsof er monstertjes op zitten. Ook denk ik dat je blij moet zijn dat je niet weet wat er allemaal voor ongedierte op je zit. Alles weten maakt niet gelukkig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik moet alleen even het juiste plaatje van dit monstertje hebben voor één van mijn kinderen die werkelijk overal nagels afbijt en neergooit.