Hoe houd ik mijn bloemenwater helder?

Ik heb sinds ik ziek thuis en zoveel prachtige boeketten gekregen en daar zijn veel bloemen nog mooi van, maar het water wordt vies en gaat ruiken.. als ik het water ververs is de ervaring dat de bloemen de dag erna rijp voor de groenbak zijn.. ik zou zo graag die viezigheid voorkomen en ook de nog goede bloemen opnieuw in een vaas kunnen zetten zonder dat ze meteen verwelken...Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
21.4K

Het beste antwoord

Ik ben bloemiste geweest,schoonwater,bloemen schuin afsnijden vlak voor ze het water in gaan en zorgen dat er geen blad of doorns in het water staan.Wil je het water verversen en haal je de bloemen er dus uit eerst weer opnieuw schijn afknippen(snijden)vlak voor ze het verse water in gaan.Het is namelijk zo dat zodra bloemen al is het nog amar zo kort zonder water zitten de stelen aan de binnenkant (een cm) dichtklappen en er dus geen opname van water mogelijk meer is dus door dan even een kleinstukje aftesnijden open je de steel weer en is er weer opname van water mogelijk waardoor je bloementjes toch nog langer mee gaan.
Dus zorg ervoor dat er geen blad of doorns in het water hangen en kort de steel in vlak je ze in het water zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zorgen dat je vazen schoon zijn, een beetje 7 up bij het bloemwater doen en als je Hara hebt daar een druppeltje bij je bloemenwater in doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een ondoorzichtige vaas... (Kan het nog simpeler?)
(neem dan alleen droogbloemen...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe er vaak een druppel bleekwater in, dat houdt de bacterieën in toom. Werkt goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst zorg je dat alle vazen schoon en gedesinfecteerd zijn door ze een nachtje vol met water waaraan een drupje chloor is toegevoegd te zetten, dit vervolgens weg te gieten
Een andere maatregel is ervoor te zorgen dat er geen blad of bladresten in het water komen (dit is te teer en dan rotten ze sneller.
Bij het vullen van de vazen de gebruiksaanwijzing van het snijbloemenvoedsel lezen en zo gebruiken als er aangegeven is (dit bestaat voornamelijk uit materiaal welk een desinfecteende werking heeft ).
Het water Regelmatig verversen met iedere keer weer snijbloemenvoedsel.

nog veel plezier met je bloemen en beterschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zorg er voor dat er geen bladeren in het water kunnen komen, alles wat in het water kan komen te staan gaat eraf. Dat snijbloemenvoedsel bij het water en daar mee ook het water weer mee aanvullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ook heel goed helpt is dat je alleen de stelen in het water zet en geen bladeren of andere takjes. Die zorgen voor het rotten in het water en ook gedeeltelijk voor het 'ruiken' van het water, en in combinatie met het druppeltje bleekwater blijft het water redelijk schoon.

Nog heel veel beterschap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordat je ze in de vaas zet, schuin afsnijden/knippen en de blaadjes die onder water komen verwijderen. Die blaadjes gaan na verloop van tijd rotten en maken het water troebel en gaan stinken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ook heel erg helpt is dat je alleen de stelen in het water zet en geen bladeren of andere takjes die zorgen voor het rotten in het water en ook gedeeltelijk voor het 'ruiken'van het water en in samen werking met het druppeltje bleekwater blijft het water redelijk schoon

succes...!