een goed getrainde kat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goede muizenval met lokstof gebruiken, en deze natuurlijk op de plaats zetten waar jij vermoedt dat de muizen 'wonen'. Kijk anders eens op www.muizenval.nl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger is het mij gelukt met een doos schuin op zijn achterkant zetten met een stokje eronder en daar een touwtje aan haha. Op dit moment gebruik ik ratte gif, dit werkt erg goed en de muizen drogen uit waardoor ze niet gaan stinken. Nadeel is wel dat ze de eerste dag door heel je huis rennen omdat ze de lokgeur ruiken haha
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn speciale bestrijdings bedrijven die hier in zijn gespecialiseerd, om maar een voorbeeld te geven: http://www.pcs-europe.nl/ongediertebestrijding/muis-bestrijding.asp

Hiernaast kun je ook gewoon bij veel winkels, zelfs dierenspeciaalzaken(!?) muizenvallen kopen.

Een paar jaar geleden hadden wij muisvriendelijke muizenvallen en dan gooi je ze gewoon buiten neer. Nu we zijn verhuist en er veel meer hebben door de buren, hebben we een bestrijdingsteam geregeld.

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een gezonde kat (of poes) en trainen is niet eens nodig. Een kat jaagt van nature al op alles wat beweegt en helemaal in 'zijn' eigen huis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het nadeel van een kat als muizenjager is wel dat er met enige regelmaat dode, uit elkaar getrokken en half opgekauwde muizen in je huis liggen. Ik vind dat nogal onsmakelijk om op te moeten ruimen en mijn advies is dan ook om lokdoosjes met gif neer te zetten, bv in de kruipruimte. Bovendien kun je in veel gevallen een muizenplaag voor zijn door eten en afval goed af te sluiten en de boel een beetje schoon te houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij hadden 1x last van muizen, toen we het brood in een ander kastje hadden gelegd. Toen we het brood weer in het oude kastje hadden, konden ze er niet meer bij en waren ze weg. Ongedierte (en eigenlijk alle dieren) komen bij voedsel en vertrekken bij honger. Je muizen zijn dus het snelst vertrokken als er niets meer te eten voor ze is: zorg dat ze er niet bij kunnen. Vangen en doodmaken helpt niet, ratten en muizen kunnen zo snel jongen, vooral als ze genoeg te eten krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn oplossing werkt nogsteeds goed: een muisvriendelijke muizeval (sorry weekhartig) met daar in een lokstof.

Uit ervaring de beste lokstof? Rauwe frikandel, leverworst of pinda kaas. Op het vlees kwamen ze nog wel het snelste af (wel om de zoveel tijd controleren ivm "andere" huisdieren als je het te lang laat liggen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij Blokker of zo kunt u een muizenverdrijfapparaatje kopen. Dat werkt op batterijen en zend ultrasone geluid uit. Is effectief en niet duur.