wat kun je allemaal doen met een kastanje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet heel veel, het stimuleert de fantasie lekker :)
mn biolerares geeft nl kastanjes..

Antwoorden (11)

- Opeten als het een tamme kastanje is
- Spinnewebje van weven (Sate-prikkers in een cirkel er in en met wol omspannen)
- Neerleggen ter decoratie in een schaal, bloemstuk of kaarsenhouder
- Fotograferen
- PLanten & uit laten groeien tot boom
etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier dubbel gelegen over mijn eigen te gekke antwoord...

Maar met kastanjes kun je (die vervelende Amerikaanse) eekhoorns dood gooien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :P *valt van z'n stoel van het laggen* +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks... LaCHen schrijf je trouwens met CH
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Hans: Ik weet het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@starbless: Owja das waar... @Sinterklaas ik bedoel Hansv:-P: In dit geval zou het onterecht zijn.. Tis toch 'n serieus antwoord op de vraag. 't Kan namelijk echt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahha ik vind het een leuk antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar de minnen gaan toch harder dan de plussen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rick: Die -5 staan er toch al zeker 40 minuten. Terwijl de plussen pas sinds 11 minuten komen... Maar nog 2 plusjes en ik merk het verwijderen niet in mijn puntenaantal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow dacht dat die zonet nog op -3 stond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inmiddels is het al -6. Nog ff en ze gaan me "Het IJskonijn" noemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IJskonijn ben je pas als je met ijsballen op een konijn gaat jagen. Komt nog bij: als jij serieus 1 eekhoorntje weet dood te gooien met een kastanje, dan vind ik het wel dusdanig knap dat dat wel een pluspunt waard is.
Die krengen zijn verdomde snel (en hebben goede ogen en oren).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sta inmiddels al op -8 en dat is behoorlijk koud in de winter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Check again, is al -9 geworden :)
Vast en zeker Marianne Thieme
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is ook wel weer echt iets voor mij om te bedenken dat je met kastanjes eekhoorns dood kunt gooien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Als toevoeging op een eerder antwoord:

- Je kunt er een poppetje van maken met saté prikkers
- Je kunt het als speelballetje voor je hond gebruiken
- Je kunt er F *hartje* A inkrassen, of met andere letters, als kado voor je geliefde
- Je kunt een kastanje-verzameling beginnen
- Je kunt je kind er wat moois van laten maken
- Je kunt op internet zoeken naar knutselwerkjes voor kastanjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie kransen maken:http://www.tuinadvies.be/creatief_kastanjes_hobby.htm

poppetjes maken: http://www.mamabende.nl/knutselen/kastanje-poppetjes/

spinnewebben maken:
http://www.mamabende.nl/knutselen/spinnenweb-met-kastanje/

koken met kastanjes :
http://www.dekooktips.com/warenkennis/noten/kastan.htm
http://www.lekkerinhetleven.nl/articleNL/aantafel/tafelen/koken-met-kastanjes.aspx

en natuurlijk ook rauw,gepoft of gekookt zo opeten:
http://www.eleveldsteenwijk.nl/index.php?menu_id=366

suc 6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt hem poten in de tuin in de hoop dat je heel veel jaren later nog veel meer kastanjes hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar moet je wel heel veel geduld voor hebben. Zal me hier 3 hoog achter wel niet lukken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, je kunt kijken hoe ver je komt met een plantenbak op je balkon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zwaar word een eik eigenlijk? Want daar moet ik ook rekening mee houden dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben toch benieuwd hoe jij een eikeboom uit een kastanje wilt zien te krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar... ROFL in een XXXXXL versie...
geef 'm aan je poezen, die vinden het een geweldig leuk speeltje.
Rieneke1
14 jaar geleden
Toen wij vroeger jong waren gooiden wij ze in de kolenkachel,knalden ze lekker hard,dat vonden wij leuk,maar onze ouders niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Jongleren;
-of het spelletje: "Wie kan de kastanje zo ver mogelijk weggooien";
-verzamelen;
-poppetjes van maken;
-net als paaseieren, verven;
-in de schoen van je kinderen doen als Sinterklaascadeau.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik leer mijn dochter ermee tellen.

als je 3 kastanjes hebt, en je doet er 2 bij... hoeveel heb je er dan? tel maar even...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog een antwoord dat nog niet is gegeven.
Antwoord:
Je kunt er een vraag over stellen op GV
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze verzamelen, planten, oprapen of weg trappen.
Je kunt ze beter niet in de open haart gooien.