Hoe verwijder ik gras tussen lavendel?

Wij hebben een perk waarvan de randen beplant zijn met lavendelstruiken. Echter zit er erg veel grasgroei tussen de lavendel. Helaas kom ik niet goed bij de wortels van het gras om dit allemaal handmatig te verwijderen. Heeft iemand een idee hoe ik deze grasgroei het beste aan kan pakken??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
8.5K

Antwoorden (3)

Ik vrees dat mechanise verwijdering (Trekken dus) echt het enige echte is. Iets chemisch bestaat bij mijn weten niet.

Afhankelij kvan de leeftijd van je lavendel kan je besluiten in het vroege voorjaar (maart) de lavendel sterk terug te snoeien (tot 5-10 cm hoogte). Dan kan je bij de grasplantjes. Je lavendel zal voller worden, ellicht het gras tegen houden, en je plant kan weer wat langer mee als beschaafd struikje. Bloei vind plaats op het hout dat dat hjaar gevormd is, dus je loopt er geen bloei mee mis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in deze tijd van het jaar kun je de lavendel best uitgraven... snoei dan de planten en woel de aarde tussen de wortels los, zodat je alle gras en graswortels er tussen uit kunt halen... de gesnoeide lavendel terug zetten in lekker omgewoelde aarde... aanwateren en volgend voorjaar heb je weer een verjongd, grasvrij lavendelbedje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb meerdere vierkante meters met gras tussen (vooral) mijn bodembedekkers.
krijg dit ook nooit helemaal weg. En alles uitgraven, gras verwijderen en opnieuw planten is veel werk voor zo'n groot stuk.

Ik heb op internet gezocht, en het blijkt dat in de bloementeelt wel degelijk gif bestaat dat selectief gras bestrijd. Net zoals je onkruid tussen het gras kan bestrijden door gif voor twee-zaadlobbigen te gebruiken, bestaat er dus ook gif tegen een-zaadlobbigen.

Ik kan er alleen als particulier niet aankomen!

tips welkom.