Hoe kom ik aan een bewegingsmelder, die eveneens op licht reageert?

Dit om het licht te laten aangaan inde gang, de wc en de keuken, maar dan alleen als het schemert of donker is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Al eens bij een kluscentrum gekeken?
Praxis, Formido, Gamma, Big Bosch etc...
Daar hebben ze ze vast...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn weten is dat een standaard feature op alle moderne bewegingsmelders. Je kan voor de zekerheid even bij je lokale kluscentrum vragen.

Die van ons is 10 jaar oud en is lichtgevoelig. Zal dus niet zo heel bijzonder zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Formido heb ik ze laatst in mijn handen gehad, bewegingsmelder met licht/donker sensor heten ze. Ik geloof dat de prijs rond de twee tientjes lag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klik aan/uit heeft een enorm assortiment in allerlei (draadloos) schakelmateriaal. Zie link. Je kunt er bestellen, maar het is ook in veel doe het zelf- en elektronicazaken te vinden.

Er zijn ook plafondlampen te koop waar een dergelijke sensor al in zit.

Ik ken jouw gang en wc niet, maar de kans is wel groot dat ze altijd aan gaan als ze iemand detecteren. De melder weet namelijk niet of het buiten donker of licht is.
paulus811