Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kunnen walnootschillen dienen als aanmaakhout van de kachel, of geeft dat vonken die gevaarlijk kunnen wegspringen?

de schillen zijn goed droog, dus zouden ze denk ik erg goed branden. maar is het veilig, of komen er spingende vonkjes vrij zoals bij brandende dennenappels.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
17.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ja hoor werkt perfect ik spaar ze altijd op en laat ze drogen een stukje krant in de kachel notenschillen erop aansteken en je hebt een perfect vuurtje om de grote blokken brandend te krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit zou gewoon moeten kunnen. Ik heb laatst een bak pistache schillen verbrand, zonder problemen.

Je kan natuurlijk eerst een of een halve schil er in gooien?

We lopletten dat je geen dichte noten er in gooit. Die kunnen wel uit elkaar springen als de lucht uitzet zonder dat de schil doorgebrand is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat let je om het te proberen? Buiten in een vuurkorf. Of desnoods op een oude stoeptegel. Dan merk je het meteen.

Ik vermoed dat er een hoop rook uit zal komen, maar dat het verder wel werkt.

Maar probeer het zelf uit. Kost je hooguit een paar walnootschillen.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Gaat prima.

Vuur is natuurlijk altijd enigszins gevaarlijk, maar walnootschillen maken het niet gevaarlijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze kan je er zonder problemen in gooien. Wij gooien walnoten, ook wel eens kastanjes, eikels en al dat soort dingen wat we over hebben van school in de kachel (allesbrander).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding