In 1 week 1096 Kwh aan elektra, wat kost dat ongeveer?

Toegevoegd na 26 minuten:
Ho ho ho !!!! Foutje, is verbruik per maand!!!

1096 Kwh per MAAND

Maar ik vroeg het omdat mijn leverancier bijna 400 Euro per maand als voorschot afschrijft.

Toegevoegd na 10 uur:
Antwoorden lopen nogal uiteen, van 100 tot 280 euro zo'n beetje.
Maar goed, altijd nog veel minder dan wat mijn levenrancier nu van m'n rekening haalt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Antwoorden (8)

160-170 Euro
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van je pakket en leverancier. BV bij EneCo groenvast:

i kwh = 0.109 E
dus 1096 zou 120 euro kosten.

Als dit jouw huishoudelijk verbruik is zou ik eens gaan kijken wat je hebt draaien. Dat is niet nromaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wiep planten is strafbaar, dat weeet je toch hoop ik? :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt helemaal af van leverancier, wel of geen groene stroom, contractsoort, nacht- en dagtarief:
In het meest ongunstige geval zal dit 0,10 cent per kWh kosten, waardoor je op zo'n 110 euro komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is dat een heel hoog verbruik, ik had in 2008 over het hele jaar 2925 KWh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kosten energie volgens de mij laatst bekende tarieven:
Dag verbruik 10,27 eurocent
Nacht verbruik 6,05eurocent
Kosten netwerk dag tarief 3,72 cent
nacht tarief 1,97 cent
Energie belasting 9,82 cent/kwh minus 0,77 euro per dag.

Totaal maximaal (dag tarief) 23,81 cent per kwh
Minmaal (nacht tarief) 17,84 vent per kwh
Beiden excl BTW.
Korting 30 dagen a 0,77=23,10 op de belasting.

Totaal dag ca 238 excl BTW of 283 incl BTW
Totaal nacht ca 172 excl BTW of 204 incl BTW

Zal daar ergens tussen liggen....ook als je een enkele meter hebt.

Er komt nog bij wat vaste kosten (bij mij 27 euro per jaar) maar niet veel.

Bron: tarieven jaarrekening van essent. over 2009
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit voorschot is niet alleen het verbruik maar ook netwerkkosten zoals energiebelasting eetc en niet te vergeten capaciteits vergoeding,dit is per 1 januarie 2009 verandert van een bedrag per KWh naar een bedrag per vemogen van de hoofdzekering wat een verschil opleveren kan van €900 per jaar bij 3*50 amp ten opzichte van 3*25 amp,dit is bij de meeste mensen onbekend maar het loont dus zeker om na te kijken welk vermogen bij jou is geinstaleerd .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je precies? Als ik de verkeerde hoofdzekering heb dan kan het zijn dat ik teveel betaal? En hoe kan ik dat zien? En als het fout zit, kan ik er dan wat aan doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja als je een hoofdzekering hebt die hoger is als 25 Amp dan betaal je teveel,en wel ongeveer 75 € per maand bij een hoofdzekering van 50 Amp nog meer als het Amp nog hoger is ,je kunt dit op de jaarafrekening terugvinden,of informeer even bij de netwerkbeheerder in je regio, als je hoofdzekering te groot is kun je dit laten veranderen door een wijziging aan te vragen via http://www.huisaansluitingen.nl
de kosten van verlaging zijn meestal kleiner dan het extra maandbedrag wat je moet ophoesten.
een en ander is overigeens per 1 januarie van dit jaar ingegaan,maar de energiebedrijven hebben dit niet goed naar hun klanten gecommuniceerd in de hoop extra gelden binnen te halen,wat in veel gevallen dan ook gelukt is.
sterkte
Sodekneuters, da's een enorm verbruik!

Ik verbruik ongeveer 1500 kWh per *jaar*. Mijn voorschotbedrag is € 10 per maand.
Cryofiel