Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek een boek met oude bouwkundige details, kapconstructies / houtverbindingen etc.

Eigenlijk een lesboek uit de tijd (voor de oorlog of net erna) dat er nog echte huizen werden gebouwd en toen studenten dit nog werd bijgebracht.

Weet iemand een titel, of een adres waar ze dit soort boeken verkopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Boeken van voor en uit de oorlog gaven meer warmte als je ze verbrande in plaats van las. Voor iets na de oorlog kan je misschien beter denken aan een "bouwkundige encyclopedie", daar staat van alles in en redelijk uitgebreid met behoorlijke detail tekeningen.

Op marktpl. staat nu wat, maar die korevaar http://www.ilab.org/db/book102_12236.html, zou mijn eerste keus zijn.

Toegevoegd na 11 minuten:
Op marktplaats staat dezelfde als in Brussel;-)
Iemand die "de timmer" volgde was min of meer "verplicht" die twee boeken in huis te hebben.¿
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De practische TIMMERMAN handboek voor Architecten,Timmerlieden,Opzichters en Leerlingen.
naar:J.PROMNITZ Koninklijk Bouwmeester en Leeraar aan de Kunst-Bouw-en Handwerkschool te BRESLAU.
door M.E.C.PLEMP Civiel-Ingenieur, Leeraar aan de Hoogere Burgerschool en Burger-avondschool te Maastricht
uitgegeven door: D.NOOTHOVEN VAN GOOR 1873 Leiden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een belletje naar b.v. onderstaande link. Ik heb daar prachtige exemplaren gezien waarin documentatie van (vergeten) vakmanschap! En..., voor weinig geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding