Als de water afgesloten is, kan je dan verwarming nog gebruiken?

Of heb dat niks mee te maken water?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
43.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden...

Het beste antwoord

De centrale verwarming heeft op zich niks te maken met je watervoorziening.
Tenzij je het moet bijvullen, maar dat hoeft haast nooit...
Kortom: De watervoorziening staat los van je CV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat kan zolang de druk het toelaat... Als de druk langzaam wegvalt dan kan dat niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hoor. Je blijft warm zitten. Er zit water in je CV en dat is een gesloten systeem. Zolang de druk hoog genoeg is, hoef je niet bij te vullen en kun je met afgesloten waterleidingen toch warm zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er aan of je ook je warm water via de verwarmingsketel krijgt. Als dat zo is, ben je de druk in je warmwatervoorziening kwijt en dan kan het zijn dat je verwarmingsketel afschakelt.

Maar normaalgesproken heb je geen nieuw water nodig om je verwarming te laten werken.
itsme
14 jaar geleden
C,V. is een gesloten systeem,dat niet op de waterleiding is aangesloten. Als je waterleiding het heel erg lang niet meer zou doen,zou eventueelproblemen kunnen krijgen met het bijvullen van je C.V installatie,maar dan hebben we het over een periode van ongeveer een jaar!