Af en toe vind ik een wesp op zolder. Weet iemand hoe ik naar een evntueel nest kan zoeken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
7.2K

Antwoorden (4)

als je er maar af en toe een ziet, is het niet waarschijnlijk dat je een nest in de buurt vindt.
Rieneke1
14 jaar geleden
Wespen gaan in de herfst allemaal dood behalve de koninginnen, deze zoeken omstreeks deze tijd een beschutte, droge en vorstvrij plaatsje om de winter te overleven.
Dus een nest zal je niet vinden.
In het voorjaar gaan deze koninginnen weer naar buiten en gaan dan weer een nieuw nest maken.
Als je nu deze koninginnen dood , dan dood je eigenlijk een nieuw nest.
Maar van de meeste nesten heb je meestal geen last.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
idd ed, nest gehad maar geen last.
wat een joekels zijn die koninginnen he?
mooi :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je ze nu in leven?
Of trap je ze toch dood?
Ik weet je antwoord al!
Rieneke1
14 jaar geleden
ik sla nog geen vlieg dood ed.
ik red ze liever :)
alleen vlooien, teken, en b;oedzuigers verdelg ik, maar zelfs dat vind ik akelig.
ben een doetje wat dat betreft :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist het.
Ik vind ook af en toe een wesp op zolder. Dat komt van een wespennest in de buurt van de dakgoot.

Waar het precies zit, weet ik niet. Ik heb er te weinig last van om er iets aan te doen. Eens per paar weken een dode wesp op zolder, dat was alles.

Ik heb de plek van het wespennest ongeveer kunnen vinden door op een mooie zonnige dag het huis van alle kanten goed in de gaten te houden. Toen viel al snel op dat er één plek was waar elke tien seconden of zo een wesp naartoe of vandaan vloog. Daar moest dus het nest zitten.

Een paar jaar geleden had ik precies hetzelfde, aan de andere kant van het huis. Ook verder geen last van gehad. De buren ook niet. Dus niets aan hoeven doen.

Ik heb toen wel het volgende voorjaar goed in de gaten gehouden of de wespen terug zouden komen. In dat geval had ik meteen iets gedaan / laten doen.

Hetzelfde zal ik voorjaar 2010 doen: kijken of er weer wespen verschijnen, en zo ja, het nest meteen (laten) weghalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plaats er een muizenval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ze vergeten er een te minnen, je fans lopen weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naar mijn volgende show ja;)