Waarom zijn heel veel verpakkingen zo ontzettend gebruiksonvriendelijk?

Dan bedoel ik niet alleen het melkkarton wat je bijna alleen maar open krijgt tenzij je al heel veel melk hebt geknoeid alvorens je je doel bereikt, maar bijvoorbeeld de verpakking van een scheerapparaat.
Vanmorgen kocht mijn man een nieuw scheerapparaat en hij kreeg het pas na een heel "gevecht" met scharen,messen enz uit de verpakking. Daarbij bezeerde hij zijn vingers enorm en beschadigde bijna het nieuwe scheerapparaat. Waarom wordt het zo ingewikkeld en ontoegankelijk verpakt.
Ik snap dat het niet beschadigen van een produkt vooropstaat maar op deze manier gaat het bijna omgekeerd werken.
Sommig speelgoed wat ik weleens voor mijn kleindochtertje koop zit ook vast met heel veel "toestanden" zodat je het tijdens het uitpakken bijna opgeeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij melkcupjes of botercupjes is dat altijd zo leuk. Dat lijkt nooit prettig te werken.

Het beste antwoord

Heel veel verpakkingen zijn om voor de consument onbegrijpelijke redenen zo verpakt! Bij apparaten die langdurig mee gaan als het scheerapparaat in je voorbeeld,kan ik het nog wel begrijpen,want dat kan je hergebruiken. Maar verpakkingen van b.v. vleeswaren,kaas en andere daarvan is het mij ook een raadsel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die 'toestanden' zijn vaak bedoeld als beveiliging. Moeilijker te openen betekent moeilijker te stelen, en moeilijker thuis open te maken, betekent dat je niet het product kunt gebruiken om het vervolgens weer terug te stoppen in de verpakking en als 'ongebruikt' te ruilen bij de winkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze verpakkingen zijn zo gemaakt om beschadiging van het produkt te voorkomen.