Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weer ik grote spinnen uit mijn huis?

Ik ben onlangs van een bovenwoning naar een benedenwoning verhuist.
Waar ik dus vroeger nauwelijks last had van spinnen, wemelt het er in het nieuwe huis van. Vooral van die heeeele grote.
Ik heb ook nog eens van de heerlijke tuindeuren overal.

Heeft iemand een tip om ze een beetje buiten de deur te houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je die hele grote enge zwarte krengen bedoeld, die ook nog eens altijd met z'n tweeen komen, en niet rustig in een hoek gaan zitten in een webje maar keihard door je kamer rennen en opeens op je been klauteren zonder dat je het in de gaten hebt.

Dat is zwaar kl%te ja.

Ik had ze ook in combinatie met tuindeuren etc. Het eerste wat ik gedaan heb is de tuin opruimen. Geen bloembakken etc dicht bij de deuren, helemaal niets op de grond binnen enkele meters van de achtergevel. En de stoep schoongespoten, nieuw zand in de voegen van de bestrating, binnen ook alles schoongemaakt. En een hele berg zout tegen de achtergevel, echt een hoop en niet een klein beetje, chloor erbij. Echt een zone waar zelfs het onkruid niet meer wilde groeien.

Daarna had ik er geen last meer van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

*Prijsindicatie en garantie
Het ragvrij maken van een rijtjeswoning kost ongeveer € 55,00*
..maar dan heb je ook garantie ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je het zelf wilt doen, kan je op die site lezen, hoe ze te werk gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt wel bestrijdingsmiddelen tegen spinnen zoals bijv. in onderstaande link.

Echter ieder huis zit vol spinnen, we zien ze niet altijd. Het ene huis wat meer dan de andere, vooral oudere huizen met veel kieren e.d.

Na een verhuizing vallen spinnen soms meer op, het huis is dan overhoop en leeg getrokken, waardoor de spinnen hun schuilplaatsjes kwijt zijn. Op dat moment vallen ze meer op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel voorzichtig opscheppen met een velletje papier en voorzichtig buiten zetten. Eventueel een glas er overheen zetten en het papier er onder schuiven.
Een spin is een Nuttig Dier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spinnen zijn hele nuttige dieren en doen "geen vlieg kwaad". Ze eten namelijk het ongedierte in je huis op; blijkbaar is er veel voedsel voor ze in de benedenwoning, dus wees blij dat ze het voor je opruimen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze site staan verschillende tips om spinnen buiten de deur te houden.

http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/dieren/hoe-verjaag-ik-spinnen-uit-mijn-huis
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spinnen eten vooral ongedierte zoals vliegen en luizen, je moet dus niet de spinnen bestrijden want die helpen je.
Als je geen spinnen wilt moet je het andere ongedierte verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding