Wat voor kikker zit er in de tuin?

Er zitten bij ons kikkers in de tuin. Dit is op zich niet vreemd, maar we hebben geen vijver of iets anders met water. (De buren ook niet). Het lijkt op een bruine kikker. Hij heeft een gladde huid. Vind het maar eng als hij voor mijn voeten springt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je toevallig ook en foto?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee heb ik niet

Het beste antwoord

Bruine kikkers zijn landkikkers en komen alleen maar naar het water om te paren en eitjes te leggen. (dril)
Hij heeft een hekel aan zon in de zomer (droogt uit) en een voorkeur voor regen.
De tuin sproeien vind hij ook lekker, liefst sávonds.
Het is eigenlijk een nachtdier en eet veel slakken , pissebedden, kevers, muggen , vliegen enz.
De kleur is zeker niet altijd bruin, kan ook geel, rood, oranje en bijna zwart zijn.
Met en zonder vlekken en stippen.
Ze overwinteren in de vijver of op het land.
Meestal zijn het mannetjes, de vrouwtjes kunnen niet zonder de vijver omdat ze dan geen eitjes kunnen afzetten, daar kunnen ze aan dood gaan.
De bruine kikker is zeer algemeen en wordt vaak voor een pad aangezien.