Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je planten koopt krijg ik er altijd zon zakje bij waarvan ze zeggen dat het helpt met groeien van planten maar helpt dat echt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Van planten is me daarvan niets bekend, ik denk dat je doelt op het zakje snijbloemenvoedsel dat je bij afgeknipte bloemen krijgt. Als je dat in het water doet, zouden ze iets langer op de vaas staan. Groeien doen ze natuurlijk niet meer ; eenmaal ontdaan van hun wortels, kunnen planten alleen nog maar prachtig op de vaas staan sterven. Met een heel klein beetje azijn(essence) en (veel) suiker kun je zelf ook snijbloemenvoedsel maken : eigenlijk is het vooramelijk bedoeld om de bacterieen te doden, zodat de stengels minder snel rotten, het water niet zo gaat stinken en de bloemen wat langer staan. Het water regelmatig verversen helpt ook.
Om de lijken zo lang mogelijk fris op de vaas te houden, en zo de illusie dat je iets 'levends' of zelfs 'natuurlijks' in huis hebt, staan er op onderstaande link nog wat andere handige tips.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Plantenvoeding (meststoffen) zijn inderdaad nodig om planten zo optimaal mogelijk te laten groeien. Deze heb ik nog nooit bij mijn planten gekregen.

Het zakje voeding waar jij waarschijnlijk op doelt, is het zakje dat je bij een bos bloemen krijgt. Deze bloemen kunnen niet meer groeien. Ze zijn namelijk al afgesneden. De inhoud van dit zakje kun je toevoegen aan het water. Bij de juiste dosering verlengt dit de houdbaarheid van de bloemen.

Voor meer informatie over de verzorging van snijbloemen: zie link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik pas
+1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding