Hoe lang bloeit een Orchidee?

Heb sinds kort een pracht exemplaar in huis, maar hoe lang kan ik hier eigenlijk van genieten??? Ze krijgt regenwater ipv kraanwater en regelmatig biologische orchideeën-mest. Er zitten nog heel wat gesloten knoppen in, maar wil graag weten hoelang ik al met al van kan genieten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
9.7K

Het beste antwoord

Een orchidee bloeit vrij lang, wel weken. Hangt ook een beetje van de soort af.
Een orchidee moet je zwaar verwaarlozen en absoluut niet teveel water geven en al helemaal geen mest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik dacht dat een orchidee een vaste plant was, die jaren mee kan gaan met de juiste verzorging?! Maar omdat ze zo veel verzorging vragen (luchtvochtigheid e.d.) gaan ze bij mij maar één seizoen mee! :(
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat jammer, hoop dat de mijne, met alle liefde die ze krijgt, wat langer mee mag gaan!
Mijn orchidee bloeit al sinds januari. Kerstboom eruit, orchidee erin.
Als een orchidee uitgebloeid is, en je verzorgt hem goed, kan hij later weer gaan bloeien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn orchidee heeft en keer 9 maanden achter elkaar doorgebloeit. Eindigde met 9 zijtakken aan de hoofd bloeistengel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Na de bloeiperiode een tijdje verwaarlozen (op zolder ofzo) en dan gaan ze weer na een paar maanden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mijn schoonvader heeft een vensterbank vol prachtige orchideeen, en dit jaar hebben ze 10 maanden gebloeid!!

dat is wel erg lang overigens, maar mooi!!

het kán dus wel. hangt een beetje van de omstandigheden af.