Als de thermostaat van een boiler kapot gaat, kan de boiler dan ontploffen ?

Als de thermostaat kapot gaat en de boiler blijft maar opwarmen , dan gaat het water uiteindelijk koken. Ik ben bang dat de druk die zich dan opbouwt de boiler kan laten ontploffen . Ik weet dat er wel een druppeluitlaat is om druk af te voeren ,maar kan die de extra stoom van het koken aan ? Ontploffen boilers wel eens?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
7.5K

Het beste antwoord

Even over bovenstaand andwoord: er zit geen expansievat op een boiler. Deze zit alleen op een centrale verwarmingsinstallatie.
Er zit wel een overdrukventiel op een boiler. Deze laat het teveel aan druk ontsnappen, zodat een boiler niet kapot knalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zitten meer veiligheden in een boiler. Een druppeluitlaat is er één, maar er is ook nog een echt overdrukventiel. Dat is maar goed ook, want je moet er niet aan denken...
AWM
14 jaar geleden
Het expansievat verkomt dit.