Raamsluitingen op balkondeur, goede extra beveiliging?

Als bijv. inbrekers het slot kapot hebben gemaakt kunnen ze er dan alsnog in?

Toegevoegd na 8 minuten:
Of moeten ze dan echt het raam breken? Of de scharnieren los tikken?

Toegevoegd na 16 minuten:
Bedankt voor je antwoord Starbless. Heb ze zonder slot gekocht. Is het dan alsnog makkelijk om mijn huis binnen te komen? Hoe zouden ze dat doen dan? De deur gaat van buiten open en je kan niet met een pasje ofzo de klinken open schuiven...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

De door jouw gekochte raamsluitingen zijn op zich helemaal niet zo slecht. Ze zitten namelijk 'in het kozijn' opgesloten.( oftewel, van buiten niet bereikbaar)
De hoofdfunctie van sloten op raamsluitingen zit in het gegeven, dat als je de deur op de 'tochtstand' (zie de meest rechtse aanduiding op de foto ) zou zetten- in het lipje- dat je dan eventueel de sloten kunt gebruiken. Dit omdat je anders van buiten af de deur zo open zou kunen wippen.
Als je echter de deur gewoon dicht hebt, en op slot in combinatie met de raamsluitingen functioneren ze prima.
Let wel, als inbrekers je raam intikken, om die sluitingen van je open te schuiven, zijn ze feitelijk al binnen.
En als inbrekers binnen willen komen doen ze dat meestal toch wel, het is echter zaak ze er zo lang mogelijk over te alten doen......

Toegevoegd na 1 minuut:
edit: alten=laten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De op de afbeelding getoonde extra sloten helpen alleen als ze op slot gezet kunnen worden. En daarbij moet je dan gelijk de sleutel niet in die sloten laten zitten...