ik heb last van vliegende mieren in de keuken weet iemand hier iets tegen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Antwoorden (8)

De stofzuiger!

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar misschien heb je ook nog wat aan de nu volgende link:

http://www.groen.net/magazine.asp?id=13173
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te voorkomen dat mieren van buiten worden aangetrokken, moet je levensmiddelen, die aantrekkelijk voor mieren zijn, zoals jam, suiker e.d. bewaren in goed afgesloten potten of bussen en afvalemmers goed gesloten houden en ledigen.
Belangrijk is ook om het nest te vinden, gooi hier kokend water in, en gebruik in de keuken een insecticide spray.
Wel eerst alles goed afdekken en huisdier en mens even weren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vliegende mieren zijn er maar heel even.
Mieren die vliegen zijn toeomstige koningenen van een nest. die beesten vliegen even, paren, en verliezen dan hun vleugels. waarna ze een nieuw nest ergens gaan maken. dat gebeurt ongeveer een keer per jaar, als ik me niet vergis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een of twee keer per jaar, komen vliegende mieren hun nest uit, bij voorkeur met warm, windstil weer.
Zitten ze ergens in je spouw,( tussen de binnen en buiten muur) dan komt het wel eens voor dat ze zich vergissen en niet naar buiten maar naar binnen gaan.
Meestal zijn het er een paar honderd!
Niet met gif gaan spuiten maar gewoon met de stofzuiger, wel daarna de stofzuiger legen.
probeer te ontdekken waar de mieren naar binnen komen en maak dat dan dicht.
Vaak lukt dat niet. in ons huis heb ik het zeker nog wel 20 jaar gehad, pas toen we gingen verbouwen was het over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stofzuiger. maar de bron vinden is beter.
water kooken en gieten maar.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon negeren die zijn er hoogstens een paar dagen dan zijn ze weer weg.Daarbij doen ze geen kwaad en richten geen schade aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vliegende mieren zijn bezig met hun huwelijksreis. Na deze bruidsvlucht hebben ze sowieso geen leven meer (behalve de koningin dan - als weduwe - ;de rest zijn mannetjesmieren en dit is hun laatste uitstapje. Hun eerste ook trouwens.)
Wel errrug sneu om ze met kokend water of insectenverdelger meteen om zeep te helpen.
Ze vliegen altijd naar het licht toe. Dus als je het raam open zet hebben ze nog een heel klein beetje toekomst.
En anders moet je ze inderdaad even helpen met een stofzuiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zuig ze gewoon op , of gooi een emmer water over ze heen.