Welke planten kun je rustig in de buurt van een fruitmand neerzetten zonder dat ze dan afsterven?

De ene na de andere pant geeft het op en ik begin te denken dat het met de fruitmand te maken heeft.. nu kan ik die ook wegzetten maar die staat daar nu eenmaal het beste..welke plant is dus "fruitbestendig"?
:-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Het beste antwoord

Bananen worden rijp gemaakt door er gas (nagemaakt) bij te spuiten dat lijkt op het gas dat geproduceerd wordt door rijpe bananen. Rijp fruit zorgt er dus voor dat ander fruit ook rijp wordt. (een rotte appel in de mand....)
Buiten de al eerder genoemde licht situatie ( het is niet echt mogelijk een plant verder dan 2,5 meter bij een raam weg te zetten.
Probeer eens een chlorophytum Als je deze dood krijgt ben je echt knap. Deze overleeft zelfs in schoollokalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet dat het aan de fruitmand kan liggen.
Zijn er andere omstandigheden waardoor je planten het begeven: tocht, te weinig licht, te koud of te warm?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fruitmand zet je niet in de zon maar op een liefst donkere plek.Misschien zit daar jouw probleem en is het gewoon te donker voor de planten.Tip:koop maaar lekker een goedkope Calangoe, verkrijgbaar in div. kleuren.
Water geven mag je vergeten, geeft hij niets om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een fruitmand ,en dan vooral met appels geeft het rijpingshormoon ethyleengas af waardoor veel planten versneld verouderen dus je hebt gelijk als je zegt dat de fruitmand gedeeltelijk schuldig is aan het voortijdig verscheiden van je planten. Maar aangezien ieder nadeeel ook een voordeel heeft zou je eraan kunnen denken om er bromelea;s bij te zetten en dan vooral de nog niet bloeiende ,deze gaan dan nl eerder bloeien. verder zijn eigenlijk alle planten hier gevoelig voor dus als je het wil vermijden kun je de fruitmand beter niet te vol leggen en het fruit meermaals aanvullen.