Is een placemat waterdicht?

Het water (vocht) blijft erop liggen, maar dringt het er niet langzaam doorheen? Of zal het er na een bep. hoeveelheid vocht het niet meer aankunnen en dat het er alsnog doorheen loopt?

Oftewel: hoe groot is de waterdichtheid van een placemat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik ga er vanuit dat ze waterdicht zijn aangezien ze ook afwasbaar zijn, de meeste dan. Uiteraard heb ik het nu over hele placemats die niet versleten of enorm oud zijn.

Wel kan ik me goed voorstellen dat ze na een aantal jaar poreus worden waardoor er een beetje water in zou kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt placemats van :papier,stof,riet,en kunststof.Die van kunststof zal waarschijnlijk geen vocht doorlaten als je knoeit,het zal gewoon op je schoot lopen.Maar de intentie van een placemat is niet om veel vocht op te vangen,maar om de plaats aan tafel te markeren,en te beschermen tegen kleine ongelukjes.
Het ligt echter aan de materiaalsoort en kwaliteit,hoe hoog de vochtopname en het verzadigings punt is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een onderlegger of placemat is een matje, dat onder het bord en bestek op tafel wordt gelegd. Veelal is de placemat van kunststof, zodat het gemakkelijk kan worden gereinigd, maar soms ook van katoen of riet. Veelal zijn ze vrolijk bedrukt.
Vroeger werden deze gebruikt om de tafel schoner te houden en niet vaak voor reclame maar tegenwoordig zien we steeds meer placemats met reclame. Voorbeelden hiervan zijn: De actie van de supermarkt waarmee men, door het kopen van huismerkproducten, kan sparen voor een placemat met een voetbalteam. Of denk ook aan restaurants, in sommige restaurants worden de placemats gebruikt als menukaart, of de kinderen kunnen ze inkleuren. Deze placemats zijn dan gemaakt van gewoon papier en dus niet water dicht.