Hoe kun je voorkomen dat er alg in je fonteintje onstaat zonder dat je het water continue moet laten stromen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
8K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Chloor toevoegen

Toegevoegd op 16-06-2009 10:50:54
of van die glazenwasser-vissen die algen eten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een waterbeddenspecialist, daar hebben spul dat er speciaal voor is... kost 10 euro en het is weg, die alg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In waterbedden kunnen geen algen groeien omdat er geen spraken is van daglicht.
Bij een vijver of tuincentrum koop je spul dat gebruikt wordt voor nieuwe vijvers.
Het gaat de vorming van algen voorlopig tegen en is biologisch.
Zoutzuur en chloor kunnen je fontein aantasten, omdat het inwerkt op cement.
Wel of niet laten stromen van je fonteintje, heeft geen invloed op de vorming van alg.
Wel of de plaats veel of weinig zon heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel beter, ik heb jaren een waterbed en dat klotst als je geen algenspul daarin doet... En het staat op de fles...
Dus nu zit je ernaast, Ed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ xinix, algen zijn planten die niet zonder daglicht kunnen groeien.
Jouw waterbed zou van de algengroei gaan klotsen?
Denk dat de beschrijving op de fles niet klopt. (verkoop praatje)
Waarschijnlijk is het een stabilisatie product, dat houd het klotsen wel tegen.
inwrijven met schoonmaakazijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je ook gaat gebruiken, zorg dat het niet giftig is: vogels nemen er soms een bad, en drinken er ook van..